رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: سالانه ۴۰۰ هزار بیمار از محصولات بانک سلول، بافت و اعضا استفاده می‌کنند.

سالانه ۴۰۰ هزار بیمار از محصولات بانک سلول استفاده می‌کنند

عباس مسجدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل صندوق فناوری و شکوفایی ریاست جمهوری درباره وظایف و خدمات این سازمان، پیشرفت‌های آن در حوزه‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری به‌ویژه در سال‌های اخیر، تهیه و تولید تجهیزات و دستگاه‌هایی همچون کیت‌های ژنتیک، هموژنایزر و اتوسمپلر افزود: با توجه به فعالیت بانک سلول، بافت و عضو مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و بهره‌برداری سالانه حدود ۴۰۰ هزار بیمار از بافت و اعضای تهیه شده در این بانک، حرکت در مسیر راه اندازی واحد فراوری بافت نیز در مرکز تحقیقات آغاز شده است که امیدواریم با رفع برخی موانع به زودی شاهد ارائه اولین محصول فراوری بافت سازمان به بازار باشیم.

در ادامه این دیدار، محمدصادق خیاطیان مدیرعامل صندوق فناوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز با ابراز خرسندی از اقدامات و پیشرفت‌های سازمان پزشکی قانونی کشور، درباره بررسی زمینه‌های همکاری مشترک و کمک به توسعه هر چه بیشتر خدمات سازمان قول همکاری داد.

وی با اشاره به امکانات و توانمندی‌های صندوق، توضیحاتی درباره بسترها و زمینه‌های کمک صندوق به سازمان در قالب ارائه تسهیلاتی همچون وام یا سرمایه‌گذاری ارائه کرد.

در این دیدار مقرر شد به منظور بررسی زمینه‌های مشترک همکاری و ایجاد و گسترش همکاری‌های مشترک، جلسات کارشناسی با محوریت رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و معاون توسعه صندوق نوآوری برگزار شود.

در این نشست از مدیرعامل و معاون توسعه صندوق برای بازدید فنی از مرکز تحقیقات و بخش های برداشت بافت، مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران و آزمایشگاه های تخصصی سازمان دعوت به عمل آمد تا ضمن آشنایی هر چه بیشتر آنان با خدمات پزشکی قانونی، درباره نحوه همکاری‌ها برای توسعه فعالیت و خدمات سازمان تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.