معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از پیگیری دریافت مجوز ۱۹ هزار نیروی خدماتی از سوی سرپرست این وزارت خانه خبر داد.

معاون وزیر خبر داد؛ ۱۹ هزار نیروی خدماتی جذب آموزش و پرورش می شوند

به گزارش قدس آنلاین، قاسم احمدی‌لاشکی در اجلاس روسای مناطق آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۷ اردیبهشت‌ماه) در اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به سفر هیات دولت به خوزستان اظهار کرد: امروز یک تیم در اهواز و یک تیم در آبادان برای پاسخگویی به همکاران مستقر شده‌اند. تعهد داده‌ایم تا آنجا که ممکن است به مراجعه کنندگان پاسخ دهیم. این سفر، سفری معمولی نیست، دولت وارد استان خوزستان شده است و تمام هم و غم ما این است که بتوانیم گره‌گشایی کنیم. نگاه ما رضایت و اقناع‌سازی است و سعی می‌کنیم کسی بدون رضایت خارج نشود.

وی افزود: سه موضوع برای استان خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ یکی از مهمترین موضوعات، مشکل نیروی انسانی است. این مشکل در کشور وجود دارد اما استان خوزستان به دلیل شرایط خاص و پراکندگی، مشکلات زیادی دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی و جذب ۲۸ هزار معلم در دوره ابتدایی در آزمون استخدامی فردا، گفت: اگر بشود این مقدار برای دوره متوسطه و فنی و حرفه‌ای نیز در نظر گرفته می‌شود؛ اگر ممکن باشد بازنگری در آمار و ارقام با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش صورت گیرد تا مشکل نیروی انسانی استان خوزستان مرتفع شود.

وی یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان خوزستان، بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ دانشجو دارد و این عدد یا بیشتر، مهارت‌آموز در نقاط مختلف تحصیل می‌کنند. تا جایی که امکان دارد باید برای گره‌گشایی از کار دانشگاه فرهنگیان کمک شود. جایگاه دانشگاه فرهنگیان در استان خوزستان ممتاز است.

احمدی‌لاشکی عنوان کرد: مشکل دیگر بحث فضای آموزشی است؛ سرانه فضای آموزشی در استان خوزستان ۴.۹۳ مترمربع است، یعنی از ۵.۲۲ مترمربع میانگین کشور پایین‌تر است. از کل فضاهای آموزشی استانخوزستان نیز حدود ۱۹ درصد تخریبی هستند که این موضوع، نیازمند توجه جدی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت فضای آموزشی استانخوزستان عنوان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۷۲۸ کلاس درس در دست اجرا است و ۵۰ درصد این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد هستند. روز گذشته وعده داده شد که تا مهرماه ۵۰۰ کلاس درس افتتاح شوند.

وی افزود: در استان خوزستان ۶ درصد مدارس شامل ۱۴۵ مدرسه یا یک هزار و ۵۳۴ کلاس درس، خطرساز هستند.

احمدی‌لاشکی در خصوص روند حذف مدارس سنگی در استان خوزستان نیز گفت: مدارس سنگی شامل یک هزار و ۲۴۰ کلاس درس هستند که حدود ۶۰۰ کلاس استانداردسازی شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳ هزار و ۱۰۰ کولر بین مدارس توزیع شد؛ خوستان منطقه خاصی است و حتما باید سیستم برودتی داشته باشد اما خیلی جاها آن را ندارند و حتی شاید از داشتن پنکه معمولی نیز محروم باشند.

احمدی‌لاشکی گفت: مجوز ۱۹ هزار نیروی خدماتی با پیگیری سرپرست وزارت در حال گرفته شدن است؛ متاسفانه در استان خوزستان به دلیل نبود نیروی سرایدار، سرقت از مدارس اتفاق می‌افتد که این جذب نیرو می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.