رئیس جمهور گفت:مدیران باید گره از مشکلات مردم بردارند نه آنکه مردم را ناامید کنند، هیچگونه فساد و پارتی بازی در هیج کدام از ادارات کشور پذیرفتنی نیست.

رئیسی: هیچگونه فساد و پارتی‌بازی در ادارات کشور پذیرفتنی نیست/ روستایی تا پایان دولت با مشکل آب وجود نخواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین، صبح امروز آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور در دیدار عمومی با مردم شادگان اظهار کرد: شادگان فرهنگ، آداب و رسومی دارد. دینداری و ولایت مداری مردم از ویژگی‌های مردم منطقه است آنچه که دفاع مقدس و هنر را در منطقه رقم زد نشان از فرهنگی است که با مردم قرآنی عرب عجین شده است.

رییس جمهور گفت: شاعران منطقه که با شعرشان حماسه سازی می‌کنند باعث افتخار و شکل دهنده شخصیت و فکر انسان هستند.

وی با بیان اینکه خون شهدا همواره جهل زدایی و آگاهی افزایی می‌کند و خوزستان همواره در شهامت و ایستادگی زبانزد است ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی نسل ما و نسل بعد از انقلاب علی رغم تمام توطئه ها راه خود را یافته‌اند و دوست و دشمن را می‌شناسند بحمدالله مردم ما آگاه و بصیر هستند.

وی افزود: علی رغم تلاش دشمن در انتشار ناامیدی در جامعه اما مردم ما راه را میدانند و از نیرنگ دشمن با خبر هستند و بصیرت دارند که این آگاهی مختص دهه شصتی‌ها نیست امروز شاهدیم دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها هم دشمن را می شناسند.

رییسی گفت: مردم خوزستان نشان دادند که دشمن را می‌شناسند و برای چندمین بار دشمن را ناکام گذاشتند این ویژگی مردمی است که دشمن را شناخته و دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند.

وی ادامه داد: تلاش دولت آن است که با کمک مردم وضع موجود را با وضع مطلوب جابجا و به طرف وضع مطلوب حرکت کند تلاش‌های زیادی برای آبادانی شهرها بعد از جنگ تحمیلی انجام شده که انکارناپذیر است  اما باید کار بیشتری باید صورت گرفت.

رئیس جمهور گفت: یکی از مسائلی که توسط امام جمعه اشاره شد امنیت است، امنیت مسئله‌ای است که در تمام حوزه‌ها نیاز است و باید به آن توجه ویژه‌تری شود تا در مردم با آسایش و آرامش روزگار خود را سپری کنند.

وی اضافه کرد: هیچگونه ناامنی در شادگان قابل تحمل نیست و پذیرفته نخواهد شد. مسوولین منطقه‌ای موظف هستند با هرگونه ناامنی برخورد کنند.

رئیس جمهور  با اشاره به اینکه  ظرفیت‌های گسترده و ارزشمند شادگان در اشتغال باید استفاده شود تاکید کرد: از استاندار میخواهم کارگروهی با سرعت فعال شود تا تمام ظرفیت‌های اشتغال را شمارش کند تا شاهد باشیم ا مشکل بیکاری سریعا به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد:پیشنهاد من این است که از خود نیروهای منطقه استفاده کنید مدیران به حرف من توجه کنند، من به بومی گزینی معتقدم وقتی در منطقه نیروی کار وجود دارد نباید از خارج منطقه آورده شود مگر اینکه تخصص خاصی در اینجا وحود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه از روز شنبه کارگروهی برای فعال سازی ظرفیت‌های شادگان باید آغاز بکار کند گفت:دولت بنا ندارد به سادگی از کنار مسائل عبور نکند علی رغم تمام حرف‌های حاشیه ساز ما به دل مسایل میرویم تا آن‌ها را حل کنیم.

رئیسی گفت:از ابتدای دولت دنبال مشکلات روستائیان هستیم. دیروز آبرسانی ۱۷۶ روستا بهره برداری شد و تا اخر دولت هیچ روستایی با مشکل آب در کشور پیدا نخواهد شد ابتدا برای ۱۰ هزار روستا برنامه‌ریزی کردیم تا امروز برای بسیاری روستاها اقدام شده و کار ادامه دارد.

رئیسی گفت: در ابتدا اعلام کردیم که باید سالی یک میلیون مسکن ساخته شود که این نیاز کشور است و در مجلس تصویب شد، متاسفانه در گذشته این میزان مسکن در سال ایجاد نشد و امروز دچار کمبود مسکن است اما ما از این موضوع نخواهیم گذشت.

وی ادامه داد: زمین به اندازه کافی وجود دارد که نشان می‌دهد در این زمینه مشکلی وجود ندارد استاندار خوزستان پیگیری و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور گفت: روستائیان برای مسکن به حاشیه شهر فرستاده نشوند و در همان روستا مسکن‌شان مهیا شود مهاجرت روستائیان به شهر و حاشیه آن نشان از ناامنی اقتصادی و فراهم نشدن نیازهای آنهاست.

وی افزود: اگر محصولات کشاورزی به قیمت مناسب خریداری و امنیت شغلی آن‌ها تامین شود دیگر روستائیان به شهر نخواهند آمد.

رئیسی خاطر نشان ساخت: در یک سال اخیر تعداد نیروگاه‌های ساخته شده بیشتر از دولت دوازدهم است زمینه ایجاد نیروگاه صنعتی فراهم شده تا دیگر شاهد قطعی برق در آب و هوای مختلف نباشیم.

رئیس جمهور گفت: آنچه که امروز دشمن بدنبال آن است از بین بردن فرهنگ‌ دینی انقلابی و بومی است اما جوانان ما می دانند از همین فرهنگ است که به پیشرفت خواهند رسید دختران و پسرانم بدانید دولت حامی و پشتیبان شماست تا راه پیشرفت را در این منطقه ادامه دهید.

وی افزود :مدیران دولتی بدانند وقتی کسی به شما مراجعه می‌کند باید به گونه ای برخورد کنند و کار مردم را راه بندازند که مردم فکر نکنند نیاز به پارتی دارند من و شمایی که پشت میز ادارات انقلاب نشسته ایم شانی جز نوکری و خدمت نداریم.

رئیسی تاکید کرد: مدیران باید گره از مشکلات مردم بردارند نه آنکه  مردم را ناامید کنند هیچگونه فساد و پارتی بازی در هیج کدام از ادارات کشور پذیرفته نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.