پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده «جانی بت اوشانا»، عصر امروز با استقبال پرشور مردم در آرامستان آشوریان در شهرستان اسلامشهر تشییع و تدفین شد.

پیکر شهید وطن «جانی بت اوشانا» در اسلامشهر تشییع و تدفین شد+عکس

به گزارش قدس آنلاین پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده «جانی بت اوشانا»، عصر امروز با استقبال پرشور مردم در آرامستان آشوریان در شهرستان اسلامشهر تشییع و تدفین شد.

امروز اقشار مختلف مردم و مسؤولان شهرستان اسلامشهر با حضور پرشور خود در مسیر ورودی به آرامستان ساورایای از یک میهمان عزیز سفر کرده دوران دفاع مقدس ساعت‌ها قبل از زمان تعیین شده حاضر و باشاخه‌های گل و پرچم‌های سه رنگ و پرافتخار ایران اسلامی از پیکر مطهر شهید «اوشانا» استقبال کردند.

پیکر شهید «جانی بت اوشانا» امروز پس از اقامه نماز جمعه در تهران، با تشییع پرشور مردم به کلیسای حضرت یوسف مسیحیان منتقل و پس از برگزاری آیین ویژه اقلیت‌های مذهبی با حضور اقشار مختلف و مقامات ادیان الهی به آرامگاه آشوریان در شهرستان اسلامشهر اعزام و در جوار قبور پدر و مادرش بعداز ۳۸ سال دوری از خانواده و وطن در آرامگاه ابدی آرمید.

پیکر شهید وطن «جانی بت اوشانا» در اسلامشهر تشییع و تدفین شد+عکس

پیکر شهید وطن «جانی بت اوشانا» در اسلامشهر تشییع و تدفین شد+عکس

 شهید جانی بِت اوشانا که سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، در سال ۱۳۶۳ در شرق دجله در منطقه عملیاتی بدر به درجه رفیع شهادت رسید و پیکرش در منطقه برجای ماند که پس از سه دهه تفحص شد و زمانی پیکر این شهید به کشور بازگشته است که پدر، مادر و برادرانش از دنیا رفته‌اند.

شهید اوشانا دیپلم ادبیات داشت و متولد و بزرگ‌ شده محله کمالی مخصوص تهران است، شهید از نظر ایمان، اخلاق، درس و دانش، زبانزد دوست و آشنا بود.

اواسط اسفند سال گذشته نیروهای تفحص پیکر شهید اوشانا را تفحص کردند و به‌سرعت از طریق آزمایش دی. ان. ای هویت او مشخص شد، اما فرق این شهید با دیگر شهدای مثل خودش این بود که کسی از اعضای خانواده‌اش در دسترس و در قید حیات نبودند ولی امروز اقشار مختلف مردم ایران از هر دین و مذهبی در کنار هموطنان مسیحی و آشوری حاضر شدند و پیکر مطهر سرباز شهید وطن را تشییع و تدفین کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.