رئیس کل دادگستری گلستان از رد دادخواست بانک‌ها در ۶۴ پرونده برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان خبر داد.

ورود دادگستری گلستان به موضوع سودهای غیرقانونی بانک‌ها

به گزارش قدس آنلاین، حیدر آسیابی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دستگاه قضایی در سال‌های اخیر برخورد با مسائلی است که به چرخه تولید و فعالیت تولیدکنندگان آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: در استان گلستان یکی از برنامه‌های مهم در دادگستری کل استان، دادستانی‌ها و روسای دادگاه‌های عمومی و انقلاب در شهرستان‌ها، سرکشی از واحدهای تولیدی، شهرک‌های صنعتی و بررسی درخواست‌های آنها در عرصه قضایی است.

رئیس‌کل دادگتری گلستان بیان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این مدت تولیدکنندگان استان مطرح کردند، مسائل مربوط به سودها و جریمه‌های بانکی است که بانک‌ها از تولیدکنندگان دریافت می‌کردند.

حیدریان گفت: سال گذشته ما این موضوع را با جدیت پیگیری کردیم و قضات دادگاه‌های استان سال گذشته در ۶۴  پرونده،  دریافت سود و جریمه تسهیلات بانکی را مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند و رد کردند.

وی اضافه کرد: تمامی این آرا قطعی شده و با صدور این حکم، واحدهای تولیدی سود اضافی و جریمه مازاد نمی‌پردازند و اگر هم پرداختی صورت گرفته بانک‌ها موظف هستند آن مبالغ را به تولیدکنندگان بازگردانند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: سال گذشته ۶۴۰ درخواست از طرف واحدهای تولیدی برای دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارسال و ثبت شده که ۵۲ درصد آنها تعیین تکلیف شد.

حیدریان گفت: سال گذشته توسط مسئولان قضایی استان تعداد ۴۴۰ مورد بازدید میدانی از کارخانه های استان  برای بررسی مشکلات تولیدکنندگان انجام شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.