اسماعیلی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال دو قطبی سازی در جامعه نبوده بلکه در تلاش است با همگام سازی جامعه فرهنگی و هنری نسبت به حمایت از آنان اقدام کند.

وزارت ارشاد به دنبال دو قطبی سازی در جامعه نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی روز گذشته، جمعه ۸ اردیبهشت ماه در دیدار صمیمانه با فرهنگوران استان فارس بیان کرد: خود را نباید مبرا از مشکل دانست اما باید تلاش کرد تا مشکلات به حداقل برسد از این رو باید تلاش کرد تا شاخص‌های فرهنگی و هنری در کشور ارتقا یابد.

وی ادامه داد: طی فعالیت‌هایی که دولت قبل داشت حوزه فرهنگ دچار ضعف و حکمرانی فرهنگی در کشور دچار مشکل شد.

اسماعیلی تاکید کرد: ۵ درصد از بودجه‌ای که در اختیار شورای برنامه و بودجه استان‌ها باید در حوزه قانون جوانی جمعیت و احیا مساجد هزینه شود که شامل بخش‌های پوشش و مد اسلامی، تولیدات رسانه‌ای، فعالیت‌های فرهنگی و … است.

او یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است برای اولین بار پس از انقلاب تأثیر بودجه بر فعالیت و تولیدات فرهنگی را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: سیاست گذاری دولت در حوزه فرهنگی کاملاً مشخص بوده و دولت به دنبال تعامل و همگرایی با تمامی اقشار فرهنگی و هنری هستیم از این رو حمایت‌های دولت تنها برای گروه‌هایی است که در تلاش برای تقویت جریان انقلاب اسلامی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به صراحت اعلام کرده‌ام کسانی که قانون را رعایت نکنند و به دنبال کشف حجاب باشند حق فعالیت در فرهنگ و هنر ایران ندارند.

اسماعیلی افزود: شاید برخی از هنرمندان مشمول عفو رهبری شده و پرونده قضائی آنان مختومه اعلام شده باشند اما در حوزه فعالیت‌های هنری و صنفی وزارت ارشاد تعیین کننده بوده و اجازه فعالیت آنان را نخواهیم داد.

او ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال دو قطبی سازی در جامعه نبوده بلکه در تلاش است با همگام سازی جامعه فرهنگی و هنری نسبت به حمایت از آنان اقدام کند.

اسماعیلی یادآور شد: حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد تنها مشمول افرادی خواهد شد که تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.