معاون عمرانی استاندار لرستان از وجود هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر بلاتکلیف در این استان خبر داد.

‌بلاتکلیفی ۱۶۰۰ ‌واحد مسکن مهر در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، احمدرضا دالوند ظهر امروز در جلسه شورای مسکن لرستان با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی پایش مسکن با حضور استاندار اظهار داشت: چند مانع در بخش مسکن این استان وجود دارد که در صورت رفع شدن طرح ملی مسکن شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

وی تأمین زمین را از جمله مهم‌ترین موانع ساخت مسکن در لرستان دانست و افزود: زمین دولتی برای ساخت مسکن در برخی شهرهای این استان وجود ندارد.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه دو مشکل برای توافق تأمین زمین در این استان وجود دارد، عنوان کرد: زمین‌هایی که در محدوده قرار دارد جزو اراضی درجه‌یک و درجه‌دو کشاورزی‌ است و ممنوعیت قانونی در این زمینه داریم؛ علاوه بر آن محدودیت‌هایی در بحث توافق برای راه‌وشهرسازی ایجاد شده‌ است.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد متقاضیان دارای شرایط دریافت مسکن در خرم‌آباد و دورود هستند، بیان کرد: حدود ۶۰۰ هکتار زمین‌ متعلق به ارتش در این دو شهرستان داریم که اگر این اراضی در اختیار مسکن ملی قرار گیرد حدود ۸۰ درصد زمین موردنیاز در این استان تأمین می‌شود.

دالوند با بیان اینکه زمین الحاق‌شده در برخی از شهرستان‌ها در انتظار آماده‌سازی است، گفت: ۱۸ هکتار در منطقه قاضی آباد خرم‌آباد الحاق شده، اما پس از شش ماه همچنان در انتظار مجوز کارگروه شورای فنی عالی شهرسازی است.

دالوند با انتقاد از عملکرد بانک‌های لرستان در پرداخت تسهیلات مسکن اظهار داشت: چندین جلسه با بانک‌ها برگزار کردیم و مدیران بانکی از نبود منابع مالی سخن می‌گویند، اما در سطح ملی اعلام‌شده که مشکلات با بانک‌ها رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر بلاتکلیف در لرستان وجود داشت که حدود هزار و ۶۰۰ واحد از این تعداد تعیین‌تکلیف نشده است، افزود: نحوه تقسیط اقساط برای مالکان باید اطلاع‌رسانی شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: هزار قطعه زمین  توسط سازمان زمین شهری خرم‌آباد در گذشته به مردم واگذارشده است که اگر اقدامات لازم صورت نگیرد باز پس گرفته می‌شود.

۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی احداث می‌شود

پویا تابعی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: تعداد واحدهای مسکونی روستایی در ۲ هزار و ۹۸۵ روستای دارای سکنه حدود ۱۵۳ هزار واحد است که ۱۱ هزار ۲۰۰ واحدها از این مقدار مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به صدور ۸ هزار و ۴۵۸ پرونده ساخت مسکن روستایی و معرفی به بانک‌های عامل لرستان افزود: عقد قرارداد ۴ هزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد انجام‌شده و ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نیز به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه در تلاش هستیم که بیشتر از ۲۸ هزار واحد مسکونی را تا پایان ۱۴۰۴ در این استان احداث کنیم، عنوان کرد: انتظار داریم که بانک‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.