دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: سه هزار واحد صنعتی در سطح کشور بر اساس اعلام بانک‌مرکزی، در تملک بانک ها قرار دارند.

تملک بانک‌ها بر سه هزار واحد صنعتی در کشور

به گزارش قدس آنلاین،  "محمدباقر آقاعلیخانی" روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل استان لرستان  افزود: بر خلاف تصور بانک ها، این تعداد نه تنها به سرمایه تبدیل نمی شود بلکه به عنوان معضل مطرح خواهد شد چراکه هزینه استهلاک و نگهداری بالا است.

وی در خصوص ۶۳ واحد صنعتی لرستان که در تملک بانک ها قرار دارند نیز اظهار کرد: لرستان به عنوان پایلوت کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور انتخاب می شود و این واحدها باید در زمان ۲ ماهه تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: مشکل ۲۰ درصد پرونده های مطرح شده در ستاد تسهیل کشور مربوط به تحریم ها و مابقی به دلیل قوانین، مقررات و مدیریت ها است بنابراین باید با همکاری دولت، دستگاه ها، بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی برای رفع مشکلات اقدام‌کرد.

علیخانی تصریح کرد: در کل کشور ۲۲ هزار و ۴۰۵ مصوبه ستاد تسهیل ثبت که بیش از ۱۵ هزار مورد اجرایی، بیش ازچهار هزار مورد در حال اجرا و ۲ هزار و ۲۳۲ مورد اجرایی نشده و مشکل عمده آنها قوانینی است که باید اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.