شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی به ابعاد راهبردی سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه پرداخت و نوشت که تل‌آویو باید نگران نتایج این سفر استثنایی باشد.

رسانه‌ صهیونیست: اسرائیل باید نگران سفر رئیسی به سوریه باشد

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که سفر «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور ایران به سوریه «بسیار استثنایی است و باید اسرائیل را نگران کند؛ به ویژه که این اولین سفر از سال ۲۰۱۱، یعنی از آغاز جنگ در سوریه است».

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی گفت: «رئیسی همانطور که به نظر می‌رسد چهارشنبه وارد دمشق می‌شود و در یک سفر دو روزه با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدارهایی خواهد داشت. در شرایطی که این دو از پروتکل‌ها خارج و بازدیدهایی میدانی خواهند داشت».

در ادامه گزارش این شبکه صهیونیست آمده است: ایران می‌خواهد محور ایران - حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی را متحد کند و این باعث می‌شود تا برنامه‌ای جدید در خصوص سیاستش خاورمیانه انجام دهد.

این شبکه همچنین به سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به بیروت و دیدارهایش با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان و «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی پرداخت و این سفر را «هماهنگی مواضع علیه اسرائیل» خواند.

این گزارش پس از آن منتشر شد که یک منبع ارشد منطقه‌ای نزدیک به دولت سوریه روز جمعه به خبرگزاری «رویترز» گفت که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران هفته آینده به دمشق سفر خواهد کرد.

امروز یکشنبه، سی‌ام آوریل «حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه نیز رسماً اعلام کرد که رئیس‌جمهور ایران چهارشنبه (سه می) در راس هیاتی سیاسی و برای سفری دوروزه وارد دمشق خواهد شد.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.