معاون توسعه حل اختلاف خراسان رضوی گفت: ۳۴۵ هزار و ۸۱۶ پرونده سال گذشته در استان به این معاونت وارده شد که ۳۴۴ هزار و ۹۴۸ فقره آن پس از رسیدگی مختومه شد.

بیش از ۳۴۴ هزار پرونده اختلاف در خراسان رضوی مختومه شد

به گزارش قدس خراسان، محمود رفسنجانی اظهار کرد: از مجموع پرونده‌هایی که در سال ۱۴۰۱ با صلح و سازش مختومه شده است، بیش از ۱۵۰ پرونده با ارزش مالی حداقل ۲۰۰ میلیون تومان و در مجموع به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان به صلح و سازش رسیده است.

معاون توسعه حل اختلاف خراسان رضوی ادامه داد: همچنین سال گذشته، ۹۲ درصد ابلاغات مجموعه توسعه حل اختلاف خراسان رضوی به صورت الکترونیکی صادر شده است.

وی، از شعب همیاران صلح به عنوان یاریگران دستگاه قضا و عامل صلح و سازش طرفین دعوی در پرونده‌ها یاد کرد و افزود: در راستای بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های مردمی برای حل و فصل اختلافات و کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضایی، تاکنون بیش از ۷۰۰ شعبه همیاران صلح توسعه حل اختلاف در استان راه اندازی شده است.

رفسنجانی، کاهش مدت دادرسی، کاهش بار مالی، شتاب دادن به روند حصول نتیجه و نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه را از جمله مزایای تاسیس شعب همیاران صلح دانست و افزود: سال قبل، بیش از ۴۰ هزار پرونده به شعب همیاران صلح توسعه حل اختلاف خراسان رضوی ارجاع شد که بیش از ۵۰ درصد پرونده ها به صلح و سازش انجامید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.