در مراسمی با حضور رئیس شوراهای حل اختلاف کشور از نخستین پرونده تمام الکترونیک قضایی در شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی رونمایی شد.

رونمایی از نخستین پرونده تمام الکترونیک قضایی در شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در مراسمی با حضور رئیس شوراهای حل اختلاف کشور از نخستین پرونده تمام الکترونیک قضایی در شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین حکمت‌علی مظفری در این مراسم گفت: در لایحه جدید شوراهای حل اختلاف، رسالت شوراهای حل اختلاف برای صلح و سازش احیاء شده و اگر طرفین در این سازش به توافقاتی برسند این گزارش اصلاحی همانند احکام دادگاه‌ها معتبر و قابل اجرا است.

وی با اشاره به اینکه اداره شوراهای حل اختلاف تبدیل به سازمان خواهد شد، افزود: وضعیت و نحوه فعالیت اعضای شوراهای حل اختلاف از دغدغه‌های اصلی ریاست قوه قضاییه و مرکز امور شوراهای حل اختلاف است و اعضا در همین سازمان جذب و مشغول به فعالیت خواهند شد.

معاون رئیس کل دادگستری و رئیس اداره شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی نیز گفت: با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و پیرو سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه برای گسترش خدمات الکترونیک قضایی برای نخستین بار در کشور طرح تمام الکترونیک شدن پرونده‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی اجرایی شد.

محمود رفسنجانی افزود: تمام الکترونیک شدن پرونده‌های قضایی علاوه بر صرفه اقتصادی در مصرف کاغذ موجب تسهیل امور اداری است و با کاهش خطاهای عمدی و غیر عمدی، ضریب امنیتی پرونده‌ها را افزایش خواهد داد و از اطاله دادرسی جلوگیری خواهد کرد.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.