مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بر ضرورت احیای جاده ابریشم با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) تاکید کرد.

احیای جاده ابریشم با ظرفیت‌های گردشگری کشورهای مستقل مستدل المنافع

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی سید جواد موسوی در دیدار با شرکت کنندگان در تور علمی - گردشگری شورای بین دولتی راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع اظهارکرد: جاده ابریشم یک مسیر تاریخی و فرهنگی و پل ارتباطی بین ملت‌های منطقه است.

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: بخشی از جاده ابریشم در استان خراسان رضوی قرار گرفته که در کنار این جاده ظرفیت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی زیادی نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی و به‌ویژه شهر مشهد سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر است به‌ همین دلیل ظرفیت بالایی در اسکان و پذیرایی گردشگران داخلی و خارجی دارد.

موسوی یاد آور شد: خراسان رضوی استان مقصد سفر از سراسر ایران است و ظرفیت‌های حمل و نقل و راهداری این استان به مراتب از دیگر استان‌ها متفاوت است.

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی جرو استان‌هایی است ک۶ بیشترین حجم تردد زائران و مسافران در جاده‌ های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: جاده‌ها و راههای خراسان رضوی شریان حیاتی اقتصادی و فرهنگی کشور هستند و نقش بسزایی در پیشرفت اقتصادی و توسعه تبادلات اقتصادی و فرهنگی با همسایگان و کشورهای منطقه دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.