۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 868567

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: مردم کمی حوصله کنند چون شرایط وزنه برداری رفته رفته بهتر خواهد شد.

کیانوش رستمی باز هم تنها تمرین می‌کند

رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص شرایط ملی پوشان پیش از مسابقات قهرمانی آسیا صحبت کرد.

 رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا در کره جنوبی یکی از پنج رویدادی است که وزنه برداران برای کسب سهمیه المپیک در آن رقابت می‌کنند. این مسابقات از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در شهر جینجو کره جنوبی برگزار می‌شود.

وزنه برداران ملی پوش در شرایط ایده آلی قرار ندارند. سهراب مرادی قهرمان جهان و المپیک به تازگی از بند مصدومیت رها شده، کیانوش رستمی دیگر قهرمان جهان و المپیک در دوران افول به سر می‌برد، رسول معتمدی قهرمان آسیا و جهان هم آسیب‌دیدگی سختی را پشت سر گذاشته و رضا بیرالوند قهرمان آسیا هم ترجیح داده از اردو خارج شود.

جالب اینجاست که رستمی باز هم به تنهایی تمرین می کند. در المپیک ۲۰۱۶ ریو، سجاد انوشیروانی رییس کنونی فدراسیون وزنه برداری هدایت تیم ملی را بر عهده داشت اما رستمی که در نهایت مدال طلای المپیک را کسب کرد، اجازه نداد انوشیروانی در سالن باشد! او پیش از المپیک نیز به تنهایی تمرین می‌کرد و حالا که از روزهای اوج فاصله گرفته، باز هم تصمیم به تمرین انفرادی گرفته است.

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص آخرین شرایط تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت:

برای سرکشی از اردوی تیم ملی زنان به سمنان سفر کردیم. در جریان این بازدید جلسه‌ای هم با استاندار سمنان داشتیم. شرایط خوبی داریم و فردا تیم عازم کره جنوبی خواهد شد. البته در نظر داریم تیم را در سه مرحله راهی مسابقات کنیم.

وی  با اشاره به برگزاری جلسه کمیته فنی گفت:

کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری نیز ۹ اردیبهشت برگزار شد. محور اصلی این جلسه کسب سهمیه لازم برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود. هدف ما این است که ابتدا این سهمیه‌ها را به بهترین شکل به دست بیاوریم و در ادامه نیز حضور موفقی در بازی‌ها داشته باشیم. مردم کمی حوصله کنند شرایط رفته رفته بهتر می‌شود. 

انوشیروانی ادامه داد:

برای المپیک پاریس سه سهمیه در بخش زنان و سه سهمیه هم در بخش زنان داریم. فعلا محرومیت‌ها بخشیده شده و امیدوارم در آینده هم مشکلی پیش نیاید که این تعداد کاهش پیدا کند. وزنه برداران حداقل باید در پنج مسابقات شرکت کنند که دو رویداد آن مسابقات جهانی خواهد  بود و سه تورنمنت یا مسابقات قاره‌ای دیگر را هم در برنامه داریم.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که آیا از رکوردهای به ثبت رسیده در مسابقات رکوردگیری راضی است؟ به برنا گفت:

بچه‌ها کلا ۲۵ روز در اردو بودند. به اعتقاد من رکوردگیری خوب بود. تلاش می‌کنیم در آینده به ویژه در مسابقات قهرمانی آسیا این رکوردها را ارتقا هم بدهیم.

وی درباره آخرین وضعیت سهراب مرادی و کیانوش رستمی بیان کرد:

سهراب که در رکوردگیری خوب بود. کیانوش رستمی هم خودش تمرین می‌کند اما در نهایت تابع شرایط کادر فنی است.

سجاد انوشیروانی در پایان در خصوص رسول معتمدی و زمان حضورش در مسابقات توضیح داد:

رسول معتمدی کار با وزنه‌های سبک را شروع کرده است و فعلا وزنه سنگین نمی‌زند. تلاش می‌کنیم او را به مسابقات کسب سهمیه برسانیم و شاید نخستین رویدادی که بتوانیم او را اعزام کنیم مسابقات گرندپری کوبا باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.