گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی لایحه‌ای را به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب، به طور همیشگی قانون تحریم‌های ایران را تمدید می‌کند.

تلاش قانون‌گذاران آمریکایی برای تمدید همیشگی قانون تحریم‌های ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وبگاه خبری هیل، در ادامه حمایت‌های کنگره آمریکا از به کار بستن رویکردی قهری در قبال ایران با استناد به ادعاهایی علیه نقش آن در منطقه، برنامه هسته‌ای و موشکی آن، گروهی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا لایحه‌ای را به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کرده‌اند که یک مجوز قانونی دائمی برای رییس‌جمهور این کشور جهت اعمال تحریم‌ها بر اقتصاد ایران به حساب می‌آید.

لایحه یک‌پارچه‌سازی تحریم‌های ایران که با حمایت مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده است، قصد دارد به طور دائمی قانون تحریم‌ ایران(ISA) را که در سال ۱۹۹۶ تصویب شد و در سال ۲۰۲۶ تاریخ آن پایان می‌یابد، به طور همیشگی تمدید کند.

به گفته مک‌کال، این لایحه جدید بندهای غروب الزام‌آور را از قانون تحریم‌های ایران حذف می‌کند که به موجب آن، مستلزم تمدید شدن مداوم از سوی کنگره آمریکا بود و این تحریم‌ها تنها در زمانی لغو خواهند شد که ایران آن‌چه «رفتار تهدید آمیز» آن خوانده شده را متوقف کند.

پیش از این هم در کنگره آمریکا تلاش‌هایی برای تمدید دائمی قانون تحریم‌های ایران شده بود اما با تایید هر دو حزب همراه نبود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.