رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون اقتصاد دانش‌بنیان نقش کمرنگی در این استان و کشور دارد، بنابراین شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه باید حمایت شوند.

اقتصاد دانش‌بنیان نقش کمرنگی در کشور دارد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مسعود میرزائی شهرابی در نخستین دورهمی و گفت و شنود با متخصصان در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: علاوه بر حمایت از دانشجویان و اشتغالزایی، باید شرکت‌های زایشی به وجود آمده، به سمت رشد و توسعه هدایت شوند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به اینکه دانشجو باید جوانی را قدر بداند و با اعتماد به نفس مسیر خود را پیش ببرد، بیان کرد: همکاری بسیار خوبی با دانشگاه فردوسی مشهد وجود دارد و انتظار می‌رود، دانشجویان به عنوان پیشران‌های واقعی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی گفت: باید روایت‌گران فناور، در فضای‌های مختلف دانشجویی حضور پیدا کنند تا به عنوان شتاب‌دهنده، دانشجویان را به جمع‌های ایده پردازی دعوت کنند.

حضور بانوان در آینده علم تاثیرگذار است

میرزائی در مراسم تقدیر از بانوان کارآفرین و نوآور با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب استان خراسان رضوی بیان کرد: حضور بانوان در مجموعه های فناور و دانش بنیان بسیار اثربخش است و امید داریم در آینده پیش‌رو شاهد رشد فزاینده و حضور بیشتر بانوان در عرصه تولید علم باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: شعار روز جهانی مالکیت فکری در سال ۲۰۲۳ میلادی "زنان و مالکیت فکری" است و این در حالی است که بر اساس آمار منتشر شده در ایران ۱۲ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان به مدیریت زنان اداره می شود.

وی ادامه داد: دادستانی یکی از بال‌های مهم در مسیر رشد و توسعه فناوری و نوآوری است.

سرپرست ناحیه هفت دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و معاون دادستان عمومی و انقلاب استان خراسان رضوی نیز گفت: یکی از مهمترین نکاتی که باید مدیران شرکت‌ها به آن توجه کنند آشنایی از حوزه قوانین مصوب در این زمینه است.

فرزاد بهشتی با اشاره به مزیت قانون برای شرکت‌های دانش بنیان افزود: در قانون بند بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد که می توانند از فضاهای مختلف برای راه اندازی شرکت استفاده کنند، همچنین به جهت حمایت، قانونگذار برای شرکت‌های دانش‌بنیان حقوق متنوعی برای دفاع در مراجع قضائی در نظر گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.