براساس نظرسنجی روزنامه آساهی، ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان نگرانند که در صورت وقوع درگیری میان آمریکا و چین بر سر تایوان، ژاپن نیز گرفتار این درگیری مسلحانه شود.

۸۰ درصد ژاپنی‌ها نگران گرفتار شدن کشورشان در درگیری مسلحانه بر سر تایوان هستند

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از آساهی شیمبون، اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند، نیروهای "دفاع شخصی" ژاپن باید در صورت حمله چین به تایوان، نقش خود را به نیروهای پشتیبان از ارتش آمریکا محدود کنند.

سوالات این نظرسنجی ۲۸ فوریه سال جاری میلادی از طریق ایمیل برای ۳۰۰۰ شرکت‌کننده‌ای که به صورت تصادفی از سراسر ژاپن انتخاب شده بودند، ارسال شد. پاسخ‌های معتبر از سوی ۱۹۶۷ تن یا ۶۶ درصد شرکت‌کنندگان دریافت شد.

از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا از بین چهار درجه نگرانی نسبت به کشیده شدن پای ژاپن به رویارویی نظامی آمریکا-چین بر سر تایوان، یک گزینه را انتخاب کنند.

۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند "بسیار زیاد" نگران این مساله هستند و ۵۲ درصد گفتند "تا حدی" نگرانند.

در مقابل، ۱۶ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند "خیلی" نگران این مساله نیستند و تنها دو درصد گفتند که "اصلا" نگران این مساله نیستند.

۳۵ درصد از شرکت‌کنندگان در منطقه "کیوشو" گفتند که بسیار زیاد نگران این مساله هستند؛ آماری که در دسته‌بندی منطقه‌ای بالاترین درصد محسوب می‌شود.

از شرکت‌کنندگان همچنین درخواست شد تا از بین سه گزینه درباره واکنش نیروهای دفاع شخصی به رویارویی نظامی احتمالی آمریکا-چین یک گزینه را انتخاب کنند.

۵۶ درصد گفتند نقش نیروهای دفاع شخصی ژاپن صرفا باید به نیروهای پشتیبان از ارتش آمریکا محدود شوند.

۲۷ درصد گفتند نیروهای دفاع شخصی ژاپن نباید با ارتش آمریکا همکاری کنند و ۱۱ درصد گفتند نیروهای دفاع شخصی باید با ارتش آمریکا همکاری کنند.

از لحاظ جنسیتی، ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان زن گفتند که نیروهای دفاع شخصی نباید با ارتش آمریکا همکاری کنند، در حالی که این آمار در بین مردان ۲۱ درصد بود.

از شرکت‌کنندگان همچنین این سوال پرسیده شد که به نظر آنها ژاپن برای اولویت قرار دادن امنیت ملی‌اش کدامیک از دو رویکرد زیر را باید انتخاب کند: تعمیق روابط با چین از طریق دیپلماسی و اقتصادی یا تقویت توانایی‌ها و قابلیت‌های دفاعی.

۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان "تعمیق روابط با چین" را انتخاب کردند در حالی که ۲۶ درصد "تقویت توانایی‌های دفاعی" را برگزیدند.

از لحاظ جنسیتی، ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان زن "تعمیق روابط با چین" را انتخاب کردند در حالی که ۶۴ درصد از مردان این گزینه را انتخاب کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.