۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 868974

نخستین دوره رقابت‌های کیش گیمز که قرار است در جزیره کیش برگزار شود رسماً رونمایی شد.

کیش گیمز رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم کاوه احمدی سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان،عزیزی رئیس فدراسیون تنیس و مسئولان برگزاری مسابقات حضور داشتند. 

در ابتدای این مراسم رضا شجیع سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی گفت: فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی در راستای منویات مقام معظم رهبری تشکیل شد. این ورزش است که می‌تواند دریا را به فرهنگ متصل کند. ما می‌توانستیم مسیر سایر فدراسیون‌ها را طی کنیم، اما گفتیم که نمی‌توانیم از آن طریق به اهداف برسیم. 

وی افزود: دو رویداد کیش گیمز و خزر گیمز در کشور برگزار خواهند شد و از سال آینده نیز به صورت بین‌المللی برگزار می‌شوند. ما هفت استان ساحلی داریم، اما دیدیم که رودخانه‌ها و سدهای زیادی داریم و برخی رشته‌ها می‌توانند در آن مکان‌ها برگزار شوند. همچنین در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم اسکی روی شن رو وارد فدراسیون کنیم.

وی گفت: رویداد در دنیا به مثابه یک تبلیغ است. تلاش کردیم برای کیش گیمز یک هویت تعریف کنیم تا هر ساله باشکوه‌تر و بهتر برگزار شود. بنابراین فکر می‌کنم ما امروز در کشور یک رویداد برند داریم. 

شجیع عنوان کرد: وزیر ورزش و معاونانش این نگاه نو را می‌پذیرند و به آن کمک می‌کنند. قول می‌دهیم هر سال الم رویدادها را تکرار کنیم و حتی می‌توانیم در آینده بدون بودجه دولتی برگزار کنیم.

سرپرست فدراسیون گفت: در حال احداث یک زمین ساحلی مصنوعی در جزیره کیش هستیم تا ورزش‌های ساحلی را وارد جامعه و مردم کنیم. حدود پانصد میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است. ما آلن پیام را داریم که فدراسیون‌های جدید می‌توانند با یک هدف‌گذاری درست، وابسته به بودجه دولت هم نبود. حدود 1200 ورزشکار و داور و مربی در این رویداد حضور دارند.

پس از صحبت های سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی از تابلو رسمی بازی‌های کیش گیمز رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.