۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 868986

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: هفت تن کود شیمیایی یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع از یک واحد صنفی فروش کود و سم در این شهرستان کشف و ضبط شد.

۷ تن کود شیمیایی یارانه‌ای در مشهد کشف شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از جهاد کشاورزی شهرستان مشهد/ف سید علی اکبر نصری سرآسیا اظهار کرد: در این رابطه طی بازرسی از واحد صنفی در محدوده رسالت تعداد ۱۰۰ کیسه اوره یارانه و ۳۷ کیسه فسفات ۱۳ درصد خارج از شبکه توزیع ضبط شد که این کودها برخلاف ضوابط خریداری و با قیمت بالاتر به فروش می‌رسید.

جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: طی گزارش دریافتی مبنی بر فروش آزاد کود یارنه ای در یک واحد صنفی، فروش سم و کود رصد و پایش توسط کارشناسان اداره نظارت و بازرسی جهاد مشهد انجام گرفت.

وی گفت: این کودها باید در اختیار کشاورزان جهت بهره وری بهتر در تولید محصولات کشاورزی قرار می‌گرفت ولی متاسفانه مورد سوء استفاده دلالان قرار گرفته و در بازار آزاد به فروش می‌رسید.

نصری سرآسیا بیان کرد: بررسیها نیز در خصوص اینکه متخلف محموله مذکور را از کجا و چه کسانی خریداری نموده، نیز در دستور کار است که با توجه به محرز شدن تخلف، پرونده پس از سیر روال قانونی تنظیم و جهت اخطار رای قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.