وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: با توجه به شرایط کشور که در اوج دوره توسعه فرهنگی قرار دارد، این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌تواند به‌عنوان یک نقطه عطف مطرح شود. دولت هم درصدد است آنچه در توان دارد به صحنه بیاورد.

وزیر ارشاد: دولت درصدد است آنچه در توان دارد به صحنه بیاورد

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی -  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - با ابراز امیدواری از این‌که این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، به نقطه عطفی در همه ادوار آن تبدیل شود و مردم روزهای پرنشاط فرهنگی را تجربه کنند، گفت: این نمایشگاه پرشکوه‌ترین رویداد فرهنگی کشور است. نمایشگاهی منحصربه‌فرد که نه‌تنها در جمهوری اسلامی ایران، بلکه در هیچ‌ جای منطقه، چنین نمایشگاهی با این ابعاد و مختصات سراغ نداریم که این از برکت سابقه تمدنی چندین‌ هزارساله ایران است. به برکت انقلاب اسلامی ایران، این نمایشگاه پیشتاز همه رویدادهای فرهنگی در ابعاد بین‌المللی بوده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اختصاص یارانه اعتباری کتاب به بخش‌هایی از جامعه، گفت: امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده، بخش بیشتری از جامعه را تحت پوشش خدمات حمایتی قرار دهیم. 

اسماعیلی ادامه داد: با همراهی مسئولان و تصمیم‌گیران کشور در قوای سه‌گانه و اصحاب فرهنگ و رسانه، سعی می‌کنیم این رویداد را به مهمترین و بزرگترین رویداد فرهنگی در تاریخ آن تبدیل کنیم. این نمایشگاه، هم به لحاظ وسعت و هم حضور و استقبال کشورهای خارجی، گسترش بسیار خوبی داشته است. کشورهای زیادی برای حضور به‌عنوان میهمان ویژه نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که از میان آنها کشور «تاجیکستان» به‌عنوان میهمان ویژه سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد. میهمانانی از کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا، اروپا و آسیای میانه و ... در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهند داشت. 

او  همچنین حضور ۲۰۰ کتاب‌فروش در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران  را در راستای تکمیل چرخه حمایتی دولت از حوزه نشر و کتاب دانست و گفت: این دوره از نمایشگاه کتاب، هم به لحاظ کمی و هم از جنبه کیفی، رشد و گسترش داشته است. همچنین با توجه به شرایط کشور که در اوج دوره توسعه فرهنگی قرار دارد، این نمایشگاه می‌تواند به‌عنوان یک نقطه عطف محسوب شود. دولت هم درصدد است آنچه در توان دارد، به صحنه بیاورد. به یاری خداوند و نه با صحبت‌های ما، مردم می‌توانند با حضور در نمایشگاه و دیدن فضا به این تفاوت‌ها پی ببرند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تأکید بر این‌که اهتمام اصلی دولت، خودکفایی در تولید کاغذ است، گفت: با وعده دولت، تلاش داریم تا در دو سال پیش‌ رو، به خودکفایی در حوزه کاغذ برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مطالب را در جریان رونمایی از پوستر سی‌و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی‌ (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.