رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه شاید در سایت نمایشگاه کتاب، کالا با دو نرخ ارائه شود، گفت: در نمایشگاه کتاب هم مانند بازارهای دیگر ممکن است کالاهای دو نرخی وجود داشته باشد.

احمدوند: ممکن است در سایت نمایشگاه کتاب، کالا با دو نرخ ارائه شود

به گزارش قدس آنلاین، یاسر احمدوند درباره حضور کتاب‌فروشان در بخش مجازی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پاسخ داد: سال اولی است که کتاب‌فروشان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور خواهند داشت. به همین دلیل تعدادی از مخاطبان تحلیل درستی از این مساله ندارند، همچنین فعالیت کتاب‌فروشان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است، تا کنون آزموده نشده و باید اجرایش را ببینیم تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف آن را ارزیابی کنیم.

امسال بخشی از یارانه‌ها به خرید از کتاب‌فروشان اختصاص پیدا می‌کند، این یارانه جدای از یارانه ناشران است

رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: برداشت ما این است که حضور ناشران در بخش مجازی کمک کننده است. اینکه عده‌ای تصور می‌کردند که کتاب‌فروشان در بخش حضوری فعال خواهند بود، اما چنین نیست، کتاب‌فروشان غرفه ندارند و در بخش مجازی فعال هستند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص احتمال دو نرخی شدن فروش کتاب توسط ناشر و کتاب‌فروش، توضیح داد: ممکن است در سایت نمایشگاه کتاب کالا با دو نرخ ارائه شود، نمایشگاه کتاب هم بازاری است مانند بازارهای دیگر و ممکن است در خیلی از بازارها کالاهای دو نرخی وجود داشته باشد؛ این روند دلایلی دارد، برای مثال ممکن است به دلیل سالِ نشر یا تغییر قیمتی که ناشران دادند، قیمت کتابی که کتاب‌فروش ارائه می‌دهد با قیمت ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب متفاوت باشد. این مسائل در نرم‌افزار قابل مدیریت است. تلاش این است که چنین آشفتگی‌هایی در نمایشگاه کتاب وجود نداشته باشد و مردم با کالای دو نرخی مواجه نشوند. ملاک، قیمت‌گذاری است که ناشر انجام می‌دهد.

امیدواریم مبلغ یارانه را افزایش دهیم

احمدوند درباره یارانه‌‎هایی که در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه می‌شود، توضیح داد: مانند دوره‌های گذشته، این دوره یارانه نخبگانی را داریم که هر سال به دانشجویان، اساتید و طلاب اختصاص داده می‌شود، این یارانه به اندازه سال گذشته تدارک دیده شده تا اختصاص پیدا کند. تلاش می‌کنیم با گفت‌وگو و مذاکرات منابع بیشتری در اختیار قرار بگیرد. امیدواریم تا روز نخست نمایشگاه این منابع دراختیار قرار بگیرد تا بتوانیم مبلغ را افزایش بدهیم.

در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شهر مهمان حضور نخواهد داشت

رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به افزایش قیمت کاغذ و کتاب و افزایش متوسط بهای کتاب افزود: لازم است که این یارانه‌ها را افزایش دهیم. امیدوارم منابع لازم در اختیار قرار بگیرد تابتوانیم یارانه‌ها را افزایش بدهیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال بخشی از یارانه‌ها به خرید از کتاب‌فروشان اختصاص پیدا می‌کند، این یارانه جدای از یارانه ناشران است. مبالغ مشخص نیست زیرا هنوز سعی می‌کنیم که مبلغ بیشتری جذب شود.

امسال شهر مهمان نداریم

احمدوند با تاکید بر اینکه با چیزی که در لایجه بودجه مصوب شده نمی‌توان حتی نمایشگاه استانی برگزار کرد، توضیح داد: در نتیجه لازم است نمایشگاه کتاب مشارکت جلب کند و حمایت بگیرد تا بتواند نمایشگاه را در زمینه یارانه و هزینه‌های جنبی به نحو مطلوب اجرا کند.

با چیزی که در لایجه بودجه مصوب شده نمی‌توان حتی نمایشگاه استانی برگزار کرد

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در زمینه یارانه و هزینه‌های اجرایی نمایشگاه برای جذب مشارکت تلاش انجام شده است، ادامه داد: وزارتخانه در سطوح مختلف تلاش می‌کند، دولت و شرکت‌های دولتی همراهی می‌کنند و مذاکرات انجام می‌شود، امیدواریم سهم بخش یارانه‌ای هم توسعه پیدا کند؛ زیرا نمایشگاه هزینه‌های پشتیبانی و اجرایی دارد اخبار خوب بعد از قطعی شدن اعلام خواهدشد.

او با اعلام اینکه در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شهر مهمان حضور نخواهد داشت، گفت:برخی از واردکنندگان کاغذ در ثبت سفارش‌ها برای زمان تخصیص ارز مشکلات دارند. همچنین در زمینه عدم امکان جابجایی نوع ارز مسائلی مطرح است که پیش ازاین این وجود نداشت. در نتیجه مکاتبه‌ای با بانک مرکزی انجام شد تا در تخصیص ارز تسریع شود و همچنین امکان تبدیل نوع ارزها وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.