رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ۲۳ نفر در ارتباط با ۲ پرونده مربوط به تخلفات صورت گرفته در گمرک بازرگان در بحث ارتشا و قاچاق دستگیر شدند.

۲۳ نفر در پرونده‌های تخلفاتی گمرک بازرگان دستگیر شدند

به گزارش قدس انلاین، ناصر عتباتی در حاشیه کمیته مشورتی پرونده‌های مهم و خاص در دادگستری ماکو افزود: با روشن شدن زوایای تخلفات صورت گرفته در گمرک بازرگان و سوء جریان در آن ۱۳ نفر و در پرونده قاچاق سوخت نیز تا به امروز ۱۰ نفر دستگیر شده‌اند البته تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

وی اضافه کرد: باید تمامی مبالغی را که متخلفان با ایجاد سوء جریان‌ها به صورت نامشروع دریافت کرده‌اند، شناسایی و تا ریال آخر مسترد شود تا هزینه ارتکاب جرم و تخلف را بالا ببرد ضمن اینکه با برخوردهای قاطع و بدون مماشات مجازات‌هایی که اعمال می‌شود بازدارندگی لازم را داشته باشند.

۲۳ نفر در پرونده‌های تخلفاتی گمرک بازرگان دستگیر شدند

۱۳۹ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در گمرک بازرگان تعیین تکلیف شد

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین در بازدید از محل نگهداری ماشین آلات معدنی، راهسازی، کشاورزی و کشنده‌های موجود در محوطه گمرک بازرگان گفت: با مشورتی که با مجموعه‌های نظارتی، گمرک، منطقه آزاد و سایر نهادها صورت گرفت و با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه در راستای تعیین تکلیف اموال موجود در گمرکات و انبارهای آن، این تعداد ماشین آلات تعیین تکلیف شد.

عتباتی افزود: باقی مانده این تجهیزات و دستگاه‌ها اگر مشخص شود توسط افرادی غیر از معدن کاران و فعالان این حوزه وارد شده از طریق تشریفات قانونی تعیین تکلیف خواهند شد.

وی تاکید کرد: بعضی از این تجهیزات متاسفانه با وجود اینکه مصوبات و دستورات قضایی در مورد آنها صادر شده بود، بیش از یک سال بلاتکلیف بودند که با این مصوبه در بازه زمانی ۱۵ روزه بخشی از آنها که متعلق به معدن کاران بود و در فعالیت‌های معدنی و عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۲۳ نفر در پرونده‌های تخلفاتی گمرک بازرگان دستگیر شدند

به گفته وی، با دستور قضایی که در این زمینه صادر خواهد شد و نظارت مجموعه‌های نظارتی، این خودروها بزودی تعیین تکلیف خواهند شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از مستقر شدن یکی از قضات دادگستری در گمرک بازرگان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این قاضی بر حسن جریان امور در این گمرک نظارت مستمر خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.