۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 869209

احمد انصاری اصیل، نخستین شهید قاری کشورمان است که در روز قدس برابر با صبح بیست و سوم ماه مبارک رمضان ۱۳۵۸ توسط منافقین به شهادت رسید.

احمد انصاری اصیل در سال ۱۳۳۶ در تهران متولد شد. علاقه زیادی به تلاوت مصطفی اسماعیل داشت، خودش به زحمت تا شب رادیو قاهره را می گرفت تا تلاوت قاریان مصری را بشنود. سال ۵۸ که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد، انصاری وارد مجموعه سپاه شد و با بوجود آمدن غائله کردستان توسط منافقین در غرب کشور، به همراه شهید چمران به منطقه پاوه رفت.

هشتم مردادماه برابر با پنجم ماه مبارک رمضان به صورت داوطلبانه در قالب نیروهای مردمی به مریوان اعزام شد و به صفوف مردم مسلمان کردستان پیوست و پس از آموزشی کوتاه مدت، به همراه پیشمرگان کُرد مسلمان برای دفاع از مردم کردستان و مقابله با ضد انقلاب به پاوه عزیمت کرد.

صبح روز ۲۳ رمضان و مصادف با روز جمعه، روزی که از طرف امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس و روز همبستگی جهانی با ملت فلسطین علیه صهیونیست‌ها اعلام می‌شود، انصاری به عادت همیشه به تلاوت قرآن می‌پردازد که جنگ آغاز می‌شود و مهاجمین با تعداد بیشتر و تجهیزات سنگین‌تر به یک بیمارستان حمله می‌کنند و محافظان بیمارستان به آتش آنان پاسخ می‌هند.

ساعت حدود ۱۱ صبح همان روز، بیمارستان از چهار طرف در محاصره قرار می‌گیرد و حلقه محاصره تنگ‌تر می‌شود. در اوج این نبرد نا برابر، مهمات اندک رزمندگان نیز به پایان می‌رسد. احمد انصاری نیز با تنی مجروح و شکنجه شده، در اسارت آنان با بی‌رحمی ذبح می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.