مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه جهاد تبیین مهم ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب برای نسل جوان است، گفت: یکی از این مبارزان واقعی و مفسر علوم دینی و سیاسی شهید علامه استاد مرتضی مطهری (ره) است.

جهاد تبیین مهم ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب برای نسل جوان است

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل روز چهارشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی (ره) در استان ایلام، اظهار کرد: شهید مطهری یکی از بزرگترین مفسران و اندیشمندان عصر حاضر در جهان اسلام است که در زمان حیات پربار خود تمام شبهات غربی در خصوص مبانی دین اسلام را پاسخ می دادند و با مکاتب غربی از جمله کمونیسم و امپریالیسم وارد مباحثه و مجادله عملی شدند.

وی یادآور شد: ایشان حتی در مجله منحط زن روز مقالات متعددی در وصف جایگاه واقعی زن چاپ کرده بودند و باتوجه به فضای مسموم آن روزگار برای بچه ها نیز کتاب داستان های آموزشی بر مبانی دین اسلام می نوشتند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، جهاد تببین برای نسل جدید را از مهمترین موارد دغدغه رهبری دانست و اظهار کرد: نسل کنونی از انحطاط و تباهی های دوران رژیم گذشته آگاهی و اشراف واقعی ندارد و استنباط این نسل مطالب و خوراک های رسانه های معاند است.

وی به طلاب، روحانیون، دانش آموزان مدارس علیمه و پژوهشگران امور دینی توصیه کرد: در عرصه علوم انسانی و اسلامی باید این اقشار در مقابل هجمه های غرب یکی از جبهه های اصلی بازدارندگی نسل جوان و نوجوان از این تحریفات باشند و نویسندگان و پژوهشگران علوم دینی باید به طور جدی در این زمینه ها ورود کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور بر ایجاد یک کتابخانه مرجع فیزیکی و یا ایجاد کتابخانه های نرم افزاری در استان ایلام برای استفاده و دسترسی همه پژوهشگران تاکید کرد.

وی با اشاره به صدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم ادامه داد: اندیشه و تفکر امام راحل و انقلاب اسلامی به عنوان یک مکتب نوین الهی و جهانی در بالندگی حوزه علمیه قم در طول این دهه ها تاثیر گذار بوده است.

 در پنجمین دوره جشنواره استانی علامه حلی (ره) ۲۰۷ اثر پژوهشی به دییرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت با نظر هیات داوران و چهاردوره ارزیابی آثار و مشاهده یابی آثار تکراری توسط نرم افزار ارزیاب، پنج اثر شامل ۲ اثر از برادران و سه اثر از خواهران برگزیده و ۱۰ اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.