مدیر پژوهش حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: اختتامیه ششمین جشنواره استانی علامه حلی (ره) با حضور حجت‌الاسلام عبدالکریم کشکولی درشهرکرد برگزار شد.

اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام رئیسی گفت: ۸۷۰ اثر شامل ۵۰۰ اثر از حوزه علمیه برادران و ۳۷۰ اثر از حوزه علمیه خواهران به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی افزود: آثار دریافتی بعد از بررسی و ارزیابی تعداد ۱۵ اثر به تفکیک ۵ اثر از حوزه علمیه خواهران و ۸ اثر از حوزه برادران به عنوان آثار برگزیده معرفی و برای رقابت در مرحله کشوری به قم ارسال شد.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه شرکت کنندگان در جشنواره آثار خود را در ۸ بخش با موضوعات مختلف ارسال کردند، افزود: بخش ویژه جشنواره دارای ۱۴ موضوع، بخش حوزه بین‌المللی و تمدن اسلامی دارای ۱۲ موضوع، بخش حوزه و نظام جمهوری اسلامی دارای ۷ موضوع، بخش حوزه و سازمان روحانیت دارای ۱۰ موضوع، بخش حوزه و آموزش و پژوهش دارای ۱۶ موضوع، بخش حوزه و تهذیب و تربیت دارای ۱۳ موضوع، بخش حوزه و عرصه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای دارای ۱۴ موضوع و بخش حوزه و خدمات اجتماعی و اقتصادی دارای ۱۶ موضوع است.
وی افزود: در مرحله اول  ۸۷۰ اثر از حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان در سامانه ثبت شد و در مدارس علمیه استان مورد ارزیابی اجمالی قرار گرفتند که در نتیجه آثاری که امتیاز ۷۵ را کسب کردند به عنوان آثار برگزیده مدرسه‌ای به استان ارسال شدند.
حجت‌الاسلام رئیسی گفت: در مرحله دوم آثار برگزیده مدرسه برای ارزیابی تفصیلی اول برای اساتید داور جشنواره ارسال شد و آثار طلابی که امتیاز آن‌ها بالای ۷۰ بود برای ارزیابی تفصیلی دوم ارسال شدند.
مدیر پژوهش حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله سوم ارزیابی آثار بالای ۷۰ امتیاز در تفصیلی اول برای ارزیابی تفصیلی دوم ارسال شدند که در نتیجه جمع بین تفصیلی اول و تفصیلی دوم رتبه‌بندی جشنواره علامه حلی را مشخص کرد.
وی با بیان اینکه این جشنواره سال اول خود را با دریافت ۹ اثر آغاز کرد که امروز بعد از ۶ سال این رقم به ۸۷۰ اثر رسیده است، گفت: جشنواره استانی علامه حلی از لحاظ رتبه‌بندی کشوری در سال ۹۷ از بین ۳۳ استان رتبه ۱۸ را کسب کرد و در سال ۹۸ به رتبه ۷ کشوری ارتقاء پیدا کرد.
حجت‌الاسلام رئیسی گفت: از لحاظ سرانه آثار طلاب شرکت کننده در جشنواره علامه حلی (ره) چهارمحال و بختیاری در سال ۹۷ با ثبت ۸۲۱ اثر و در سال ۹۸ با توجه به وضعیت ویروس کرونا و عدم دسترسی به طلاب با ثبت ۸۰۰ اثر به عنوان استان برگزیده از لحاظ سرانه آثار طلاب معرفی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.