درحالی‌ که سرمایه‌گذاران توجه‌شان به تصمیم‌گیری بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره بانکی این کشور معطوف است، قیمت طلا امروز ۲۰۱۲ دلار معامله شد.

بازار در انتظار نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا/طلای جهانی ۴ دلار کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، درحالی‌که سرمایه‌گذاران توجه‌شان به تصمیم‌گیری بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره بانکی این کشور معطوف است، قیمت طلا امروز با وجود کاهش، بالای ۲ هزار دلار باقی مانده است. 

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۴ دلار و ۳۷ سنت کاهش ۲۰۱۲.۳۱ دلار فروخته شد.

طلا دیروز بیش از یک درصد افزایش یافته بود زیرا نگرانی در مورد سرایت بحران بانکی آمریکا و گسترش آن، سوددهی اوراق قرضه را کاهش داده بود.

تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره امشب اعلام خواهد شد و بیشتر سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد دیگر افزایش دهد اما به دنبال سرنخ های بیشتری نیز هستند.

بنت کیلداف، اقتصاددان ارشد بازار گفت: «اگر بانک مرکزی آمریکا با توقف افزایش نرخ بهره ما را غافلگیر کند، این نشان دهنده عمیق شدن بحران بانکی است و احتمالا قیمت طلا را افزایش دهد.»

طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در برابر بی‌ثباتی‌های اقتصادی و سیاسی دیده می شود اما افزایش نرخ بهره هزینه های نگهداری این فلز گران‌بها را افزایش خواهد داد.

آمارهای روز سه‌شنبه نشان داد، فرصت‌های شغلی در آمریکا در ماه مارس کاهش و اخراج‌ها افزایش یافته است و به بالاترین رقم در بیش از دو سال گذشته رسیده است که نشان از بد شدن وضعیت بازار کار دارد.

بنت گفت، اگر بی‌ثباتی ناشی از بحران بانکی و نگرانی در مورد نکول بدهی احتمالی آمریکا همچنان یابد، ارزش دلار کاهش می‌یابد و طلا درخشش بیشتری می‌یابد.

جمهوری‌خواهان ارشد سنای آمریکا روز سه‌شنبه از جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور خواستند، بسته سقف بدهی حزبشان را بپذیرد یا پیشنهادی ارائه کند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.