سرپرست دفتر واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشریح جزئیات و شرایط تحویل زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر، گفت: فقط هزینه آماده‌سازی زمین از خانوارها دریافت می‌شود.

اعلام شرایط تحویل زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند/ امکان ۲ سال تنفس وام

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله غفاری، سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن به تشریح جزئیات تسهیلات مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و شرایط واگذاری زمین و مسکن به خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتر، اظهار کرد: طبق قانون و آیین‌نامه اجرایی، همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

وی گفت: این تسهیلات هم در قالب زمین و هم در قالب واحد مسکونی است.

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن، خاطرنشان کرد: حداکثر مساحت پیش‌بینی شده برای تحویل زمین به خانواده‌ها ۲۰۰ متر مربع است و برای ایجاد انگیزه لازم برای خانواده‌های مشمول، فقط هزینه‌های آماده سازی زمین از خانواده‌ها دریافت می‌شود.

وی افزود: این هزینه به صورت نقدی نیست و تا دو سال بعد از انعقاد قرار داد در مهلت تنفس، وجهی گرفته نمی‌شود.

غفاری ادامه داد: مابقی آن نیز در هشت سال بعدی دریافت خواهد شد که مبلغ ناچیزی است و شامل کارمزد هم نمی‌شود.

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق آیین‌نامه اجرایی میزان ارزش زمین اگر زیر ۸۰۰ میلیون تومان باشد، به یک خانواده و اگر قیمت آن بالای ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان باشد به دو خانواده و اگر قیمت بیش از آن باشد و قطعه زمین قابلیت تفکیک نداشته باشد، هزینه آماده سازی ۲۰۰ متر آن گرفته می‌شود و مابقی آن بر اساس مابه التفاوت قیمت دریافت خواهد شد.

غفاری سه شاخص و شرط ارائه این تسهیلات را تاریخ تولد فرزند سوم، جمعیت و میانگین باروری شهرها دانست و توضیح داد: این قانون در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۵۰۰ نفر و میانگین باروری کمتر از ۲.۵ نفر اجرا می‌شود.

وی افزود: اگر در شهر مورد نظر زمین به میزان کافی وجود نداشت، در شهر زادگاه پدر یا در شهرهای مجاور نیز واگذار اراضی انجام می‌شود.

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: کسی که قبلا یک بار از تسهیلات زمین و یا واحد مسکونی یا وام مسکن یارانه دار استفاده کرده باشد، واجد شرایط برای دریافت تسهیلات نیست؛ اما طبق ماده ۳ قانون اگر خانواده‌ای هم واجد شرایط نباشد؛ اما فرزند سوم آن‌ها متولد آن تاریخ اشاره شده به بعد باشد، استثنائا می‌تواند این تسهیلات جدید را هم دریافت کند.

غفاری گفت: اگر متقاضیان در روند دریافت تسهیلات و اجرای این طرح دچار مشکل یا ابهام شدند می‌توانند با شماره ۸۸۷۷۶۷۴۰ که شماره دفتر واگذاری زمین و مسکن است، تماس بگیرند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و تاریخ ابلاغ آیین نامه اجرایی آن نیز چهارم مهرماه ۱۴۰۱ بود. شیوه نامه اجرایی این قانون نیز در ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ توسط وزیر راه و شهرسازی به سازمان‌های مرتبط ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.