معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان همدان از سال طلایی تأمین تجهیزات هنرستانی در همدان خبر داد و گفت: ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌های استان تهیه شده است.

هنرستان‌های استان همدان با ۵۰ میلیارد تومان تجهیز شدند

به گزارش قدس آنلاین، احمد آقامحمدی اظهار کرد: ۱۵۳ هنرستان در سطح استان همدان وجود دارد و ۱۹ منطقه استان نیز تحت پوشش هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش قرار دارند. ۲۳ هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و ۷۰ هنرستان کارودانش در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند.

آقامحمدی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در توسعه رشته‌های هنرستانی این است که رشته‌ها براساس آمایش سرزمینی باشند، تصریح کرد: توسعه رشته‌های هنرستانی براساس آمایش منطقه و زیست بوم در دستور کار قرار دارد در همین راستا رشته کشاورزی در شهر سامن وجود دارد چراکه باغ گردو در آن منطقه زیاد است همچنین از آنجایی که ملایر، شهر مبل منبت است، رشته چوب در یکی از هنرستان‌های این شهر ایجاد شد.

وی با اشاره به لزوم توسعه هنرستان‌های وابسته، مطرح کرد: جهادکشاورزی هنرستانی تأسیس کرده که کاملاً دولتی و زیر نظر ماست و وظیفه آموزش هنرجویان در حوزه کشاورزی را بر عهده دارند در همین راستا سایر ارگان‌ها نیز می‌توانند براساس نیاز و حوزه فعالیت خود در این امر مشارکت داشته باشند؛ به عنوان مثال میراث فرهنگی می‌تواند هنرستانی وابسته به سفال در شهر لالجین داشته باشد یا اینکه بهزیستی هنرستانی برای آموزش روش‌های مراقبت از افراد با نیازهای ویژه تأسیس کند تا هنرجویان پس از تحصیل وارد بازار کار و فعالیت اقتصادی شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر درصد اشتغال بالای رشته‌های هنرستانی، بیان کرد: افرادی که به هنرستان می‌روند معمولاً به راحتی وارد بازار کار می‌شوند و درآمد خوبی دارند.

آقامحمدی در رابطه با تجهیزات هنرستان‌های همدان، توضیح داد: سال تحصیلی جاری، طلایی‌ترین سال از نظر تجهیز هنرستان‌های استان همدان بود و ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌های استان تهیه شده است، از طرفی برنامه تعدیل و جابه‌جایی تجهیزات هنرستانی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تعدیل و جایه‌جایی تجهیزات هنرستانی از یک انبردست گرفته تا دستگاه تراش را بین هنرستان‌ها جابه‌جا کردیم تا هر هنرستان بتواند وسایل مورد نیازش را تأمین کند و وسیله مازادی در جایی وجود نداشته باشد. ۲۴ کارگاه کار و فناوری از جابه‌جایی همین تجهیزات برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان در رابطه با شرایط ادامه تحصیل هنرآموزان در دانشگاه، گفت: توصیه می‌شود که این گروه از افراد به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بروند چراکه مسیرشان مشخص است اما منعی برای شرکت در کنکور سراسری ندارند البته تأثیر سوابق تحصیلی برای این گروه در نظر گرفته نمی‌شود و می‌توانند با شرکت در امتحانات رشته مورد نظر، برای خود سوابق تحصیلی ایجاد کنند، از طرفی این افراد می‌توانند در کنکور هنر شرکت کنند.

آقامحمدی در پایان با بیان اینکه پیشتر تصور می‌شد که دانش‌آموزان هنرستانی هوش کمتری دارند، خاطرنشان کرد: قبلاً فقط فکر می‌کردند که بهره هوشی فقط مرتبط با هوش انتزاعی و نظری بوده اما الان هوش عملی مطرح شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.