فرماندار ارومیه با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در زمینه اشتغال‌زایی گفت: ۱۳ هزار و ۴۳۶ نفر در سال گذشته بر اساس تعهد اشتغال زایی دولت در این شهرستان تحقق یافت که ۹۹ درصد میزان پیش بینی شده بود.

فرماندار: ۹۹ درصد تعهد اشتغال زایی در ارومیه محقق شد

به گزارش قدس آنلاین،  غلامحسین عماری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، ارتقای شاخص های اشتغال است و بر همین اساس برای هر شهرستان، سهمیه ای در نظر گرفته شد تا بتوانند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

وی افزود: ثبت اشتغال در سامانه رصد به صورت آمار رسمی و تایید شده است و هیچ ادعایی در میان نیست و در این سایت، تمامی افراد که صاحب شغل می شوند با مدارک و پرونده مشخصی بارگزاری شده اند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز تلاش خواهیم کرد علاوه بر ثبت آمار ۱۰۰ درصدی، بیش از سهمیه هم اشتغال در بین جوانان جویای کار ایجاد کنیم.

آموزش و پرورش شهرستان ارومیه باید برنامه محور فعالیت کند

فرماندار ارومیه با اشاره به اهمیت ویژه حوزه آموزش و پرورش ادامه داد: در این حوزه باید برنامه محور باشیم و برنامه های عملیاتی مناسبی را بر محور چرخ توسعه این سیستم بیافزاییم و باید با سند بالا دستی که خود آموزش و پرورش دارد، هماهنگ بوده و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید:

 فرماندار: ۹۹ درصد تعهد اشتغال زایی در ارومیه محقق شد

تخصیص ۸۰ درصدی اعتبارات پروژه های عمرانی درارومیه

عماری با اشاره به وعده های دولت سیزدهم در ارومیه گفت: مصوبات سفر رییس جمهور و مصوبات سفرهای استاندار آذربایجان غربی موضوعی که باید همیشه پیگیر باشیم و به صورت هفتگی آن را رصد می کنیم.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی شهرستان ارومیه افزود: ۳۲۷ پروژه عمرانی در این شهرستان با اعتبار ۶۹۵ میلیارد تومانی در حال اجرا بوده که از این میزان، ۵۵۷ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: تخصیص این میزان در نوبه خود رقم قابل توجهی است چرا که ۸۰ درصد اعتبارات پروژه های عمرانی شهرستان ارومیه تخصیص یافته است.

فرماندار ارومیه خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ارومیه اظهار کرد: اکنون وظیفه مدیران است که با پیگیری مستمر و رصد پروژه های عمرانی درصدد اتمام این پروژه ها باشند چراکه این مبالغ در حساب های دستگاه ها و مجری پروژه ها است.

تحقق ۳۸ درصدی مصوبات عمرانی سفر استاندار در ارومیه

عماری با اعلام میزبانی ۲۲ دستگاه اجرایی در حوزه پروژه های عمرانی گفت: در سفر استاندار آذربایجان غربی به مناطق پنج گانه شهرستان ارومیه، ۱۵۲ پروژه تعریف شده که از ۳۲ درصد پیشرفت برخوردار بوده و ۳۸ درصد نیز تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: درسفر رییس جمهور نیز شهرستان ارومیه ۲۷ پروژه مصوب داشت که اعتبار تخصیصی آن ۵۳۲ میلیارد تومان است و تخصیص آن نیاز به پیگیری ادارات شهرستانی دارد.

وی افزود: پیگیری مصوبات بر عهده روسای دستگاه های اجرایی شهرستان ارومیه است و هر دستگاه اجرایی باید به صورت هفتگی بر پروژه های خود نظارت کافی داشته باشد.

 فرماندار: ۹۹ درصد تعهد اشتغال زایی در ارومیه محقق شد

تقارن بافت فرسوده و بافت تاریخی در ارومیه مانعی برای دریافت مجوزها

فرماندار ارومیه با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان همگام با سراسر کشور اضافه کرد: در اجرای هر چه بهتر این نهضت نیاز به حمایت مضاعف نمایندگان در حوزه بانکی داریم.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات نهضت ملی مسکن در شهرستان ارومیه، انطباق بافت فرسوده و بافت تاریخی است و با وجود ظرفیت خوب میراث فرهنگی، این امر مانعی برای نهضت ملی مسکن است که باید توجه بیشتری به آن داشت.

بیشتر بخوانید:

کارنامه ضعیف مقاوم سازی مسکن روستایی در ارومیه

عماری همچنین ادامه داد: طی جلسه ای که با مدیرکل بنیاد مسکن استان داشتیم نیز اعلام کردیم، بر اساس هدف گذاری سال جاری در مقاوم سازی مساکن روستایی از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم.

وی با بیان اینکه میانگین کشوری در مقاوم سازی مساکن روستایی بالای ۵۰ درصد است، افزود: این رقم دراستان آذربایجان غربی ۳۲ درصد و در شهرستان ارومیه زیر ۲۰ درصد است.

خواستار تاسیس ساختار شهرستانی همه ادارات در شهرستان ها هستیم

فرماندار ارومیه با اشاره به خلاهای اجرایی در شهرستان ها گفت: متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی فاقد ساختار شهرستانی هستند و چارت شهرستانی برای این دستگاه های اجرایی تعریف نشده است.

وی گفت: دستگاه های اجرایی صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله این ادارات است که به صورت کشوری دارای ساختار شهرستانی برای تمامی شهرستان ها نیستند.

عماری از نماینده های مجلس شورای اسلامی خواست تا با پیگیری این موضوع در صدد تمرکز دستگاه های اجرایی در شهرستان ها باشند تا این ادارات بتوانند به صورت یکپارچه و با تجهیزات کامل در شهرستان ها پیگیر اجرای پروژه ها باشند.

مشارکت عمومی اولویت همه باشد

فرمانداری ارومیه با اشاره به اینکه سال جاری، سال انتخابات است، افزود: تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در سطح حداکثری باشد چراکه به اعتقاد دولت سیزدهم ما همه در کنار هم کار می کنیم.

عماری گفت: تعامل با نمایندگان باید حداکثری باشد و در چهارچوب های اصولی از همدیگر مطالبه داشته باشیم.

وی گفت: ما مکلف هستیم در کنار دستگاه قضایی نیز باشیم و در کنار یکدیگر هم افزایی داشته باشیم.

وی گفت: ورود مصداقی به انتخابات خط قرمز دستگاه های اجرایی است و هر کسی که به صورت مصداقی ورود پیدا کند، تذکر دریافت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.