مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: اهم مشکلاتی که در خراسان رضوی وجود دارد مربوط به تامین زمین است.

بازرسی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، حسین مذنب ضمن اعلام بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی و یزد عملکرد این استان‌ها را در اجرای فرمان رییس‌جمهور و اجرای قانون جهش تولید مسکن تشریح کرد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه روز یکشنبه از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بازدید کرد از برگزاری جلسه شورای مسکن استان با حضور استاندار و تیم بازرسی وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در محل استانداری خراسان رضوی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در طی چهار سال دولت سیزدهم حدود ۴۰۰ هزار واحد و ۱۰ درصدی سهمیه قانون جهش تولید مسکن است، گفت: اهم مشکلاتی که در خراسان رضوی وجود دارد مربوط به تامین زمین است به دلیل موقوفه بودن بخش عمده‌ای از اراضی است که کار را دشوار کرده است. بنابراین مقرر شده تا هماهنگی‌هایی در استان انجام شود و در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسریع ایجاد شود.

مذنب بیان کرد: هم اکنون ۷۰ درصد اراضی که در بافت های فرسوده استان است نوع آن وقفی و وقف آستان قدس رضوی است. مشکل دیگری که در استان خراسان رضوی وجود دارد عدم ارایه تسهیلات بانکی به دلیل موقوفه بودن اراضی است. از آنجایی که اراضی سند قطعی ندارد مسیر دریافت تسهیلات به کندی پیش می رود که در تلاش برای رفع آن هستیم.

همچنین در ادامه مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملکرد استان یزد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توضیحاتی داد.

وی با اشاره به اینکه شورای مسکن استان یزد نیز دوشنبه با حضور استاندار و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و تمامی اعضا در محل استانداری یزد برگزار شد، گفت: در سفر به استان یزد بیش از ۱۰ پروژه در استان بازدید شد. در یزد انواع و اقسام کارگاه‌های اخت مسکن به روش های سنتی، صنعتی و ساخت واحد های مسکونی به شکل ویلایی و گروهی در طبقات مختلف در حال انجام است. نقطه قوت اجرای طرح نهضت ملی مسکن همدلی مناسب بین تمامی دستگاه های استانی است.

مذنب  افزود: نزدیک به ۵۰ جلسه شورای مسکن استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برگزار شد .

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی نکته قوت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را دراستان یزد استفاده از مصالح تولید خود استان عنوان کرد و افزود: در استان یزد از مصالح تولید شده در استان در ساخت و ساز استفاده شده است که سبب به چرخش درآمدن اشتغال در آن استان نکته حائز اهمیتی است که انتظار می رود تا دیگر استان‌ها نیز آن را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: مشکل اصلی ساخت و ساز در یزد تامین اراضی ۳۷۷ هکتاری در آن استان است که در صدد رفع آن هستیم و با رفع مشکلات آن، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سرعت لازم را به دست می‌آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.