رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: به منظور پاسداشت اقدام انسانی و جوانمردانه شهید حمیدرضا الداغی، خیابان محل زندگی این جوان غیور سبزواری به عنوان "جوانمرد" مزین شد.

خیابان محل زندگی شهید الداغی به نام‌ «جوانمرد» مزین شد

به گزارش قدس خراسان، امین الله مظلوم روز پنجشنبه در نشست شورای اسلامی شهر سبزوار اظهار کرد: این جوان غیرتمند دیار سربداران با اقدام ارزنده و شایسته خود، ثابت کرد که هنوز غیرت و جوانمردی از جامعه رخت برنبسته و خوی مروت در میان مردم ما زنده است، و شورای شهر به پاس این رفتار مردانه،‌ با تغییر نام خیابان و میدان "ابومسلم" به نام "جوانمرد" موافقت کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار تصریح کرد: شهید بزرگوار الداغی با دفاع از شرف و ناموس این دیار، پرچم عزتمندی را برافراشت و بار دیگر شعار تاریخی "سر به دار می دهیم، تن به ذلت نمی دهیم" را اذهان ایرانیان زنده کرد.

وی گفت: اقدام این شهید اقدامی جوانمردانه بود و غیرت این شهید اجازه نداد این صحنه زشت و بی حرمتی به دختر ایرانی را ببیند و مثل خیلی ها از کنار آن بی تفاوت بگذرد.

مظلوم تصریح کرد: شهید الداغی، چاقو را در دست اوباش دید، حالت آنها را دید، مشخص بود ورود به این صحنه بدون خطر نیست و ممکن است به قیمت جانش تمام شود، اما حتی بعد از خوردن ضربه اول‌ و دوم صحنه را ترک نکرد و تا زمان گریختن مهاجمان شرور،‌ میدان را خالی نکرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: این یک اقدام بی سابقه و کم نظیر بود که تنها از غیرت ایرانی و سربداری می توانست برخیزد و این اقدامی شایسته بود که منتخبان مردم در شورای شهر نام با مسمای "جوانمرد" را برای محله و خیابان این شهید عزیز برگزیدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.