روزنامه عبری «هاآرتص» در گزارشی فاش کرد که دلیل اصلی توقف روند قانونگذاری طرح اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی، گزارش وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درباره خطر انحلال ارتش بوده است.

گزارش‌های سرّی روی میز نتانیاهو؛ ارتش رژیم صهیونیستی رو به انحلال

به گزارش قدس آنلاین، هشدارهای محافل صهیونیستی درباره خطر اقدامات کابینه تل‌آویو به ریاست «بنیامین نتانیاهو» با طرح «اصلاحات قضایی» تشدید شده و گفته می‌شود باعث انحلال ارتش رژیم اشغالگر خواهد شد.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی 21»، روزنامه عبری «هاآرتص» گزارشی در این باره تهیه کرده و نوشت: انبوهی از گزارش‌ها در مورد تاثیرات کودتای رژیم بر اقتصاد اسرائیل در دفتر نخست‌وزیری انباشته شده است. همه آن‌ها نسبت به وخامت سریع وضعیت اقتصاد، به ویژه در توسعه‌یافته‌ترین و امیدوارکننده‌ترین حوزه‌های اقتصادی اسرائیل هشدار می‌دهند.

در ادامه گزارش هاآرتص آمده است: «همه گزارش‌ها به تصمیم‌گیرندگان ارائه شد، اما آن‌ها با بی توجهی فراوان با آن‌ها برخورد کردند. آیا رشد اقتصادی آسیب خواهد دید؟ این وحشتناک نیست، سرمایه‌گذاری خارجی کاهش پیدا می‌کند؟ این یک ضربه خفیف به بال و پر ماست؛ شرکت‌های هایتک اکنون در خارج از کشور ثبت خواهند شد؟ این شرایط بی‌معنی است».

هاآرتص نوشت: برای یک سیاستمدار مسئول یکی از این گزارش‌ها کافی بود تا کودتای قضایی را متوقف کرده و از وخامت اقتصاد و جامعه اسرائیل جلوگیری کند؛ اما این چیزی نبود که جلوی قانونگذاری طرح اصلاحات را گرفت. چیزی که این روند را متوقف کرد گزارشی فاش‌نشده بود.

این روزنامه عبری در ادامه گزارشش فاش کرد: «هنوز هم تردید وجود دارد که دلیل اصلی توقف طرح فاش شود؛ اما دلیل همان گزارش ارتش اسرائیل بود که در پی آن یوآو گالانت، وزیر امنیت در ۲۵ مارس درخواست کرد اصلاحات فوراً متوقف شود، چراکه این قوانین امنیت اسرائیل را به خطر می‌انداخت».

گزارش هاآرتص در ادامه توضیح می‌دهد: گالانت اظهارات خود را بر اساس این گزارش استوار کرده و گفته بود که شکاف در جامعه که در حال گسترش است به ارتش و سرویس‌های امنیتی اسرائیل نیز رسیده است.

این گزارش در حالی روز گذشته منتشر می‌شود که یک روز پس از هشدار گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو خواستار برکناری وی شد. پس از اعتراض ده‌ها هزار صهیونیست معترض و انتقاد شدید از حزب «لیکود» به دلیل این اقدام عجولانه، نتانیاهو از برکناری گالانت صرف‌نظر کرد اما نگرانی‌های بیان شده در این گزارش همچنان برای محافل سیاسی-رسانه‌ای تل‌آویو پابرجا هستند و روزبه‌روز تقویت می‌شوند.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.