سخنگوی کاخ کرملین با رد نکردن احتمال تماس بین واشنگتن و مسکو، گفت که شورای امنیت ملی روسیه امروز احتمالا حمله پهپادی اوکراین را بررسی می‌کند.

کرملین: تماس بین روسیه و آمریکا در صورت نیاز انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) از احتمال انجام تماس‌هایی بین واشنگتن و مسکو، در بحبوحه تنش‌های دو کشور به دلیل جنگ اوکراین، خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین ضمن رد نکردن احتمال تماس بین روسیه و آمریکا، گفت که در صورت لزوم برای تامین منافع مسکو ارتباطات با واشنگتن ادامه خواهد یافت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کانال‌هایی برای حفظ ارتباط آمریکا و روسیه باقی مانده، توضیح داد: «البته که [تماس بین دو کشور] امکان‌پذیر است. هرگونه تماسی برای رسیدن به اهدافمان و برای اطمینان از منافعمان امکان‌پذیر است. اگر لازم باشد تماس‌ها ادامه خواهد داشت».

سخنگوی کرملین در ادامه، برنامه‌ریزی برای نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان را تایید کرد.

طبق این گزارش، پسکوف در پاسخ به سوالی درباره احتمال برگزاری نشستی بین پوتین و پاشینیان اظهار داشت که برنامه‌های خاصی در جریان است اما از الان نباید قطعی دانست.

به نوشته اسپوتنیک، وی گفت: «در حال حاضر، بیایید اظهارنظر زودهنگام نداشته باشیم. برنامه‌های خاصی در حال بحث است. به محض نهایی‌شدن این بحث، اطلاعیه مقتضی را اعلام خواهیم کرد. فعلا این گزارش‌ها را زودرس می‌دانیم».

سخنگوی کرملین همچنین خبر داد که در نشست امروز شورای امنیت ملی روسیه احتمالا درباره حمله پهپادی اوکراین به کرملین بحث و گفتگو خواهد شد.

امروز همچنین «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو آماده گفت‌وگو با غرب است، توضیح داد که علی‌رغم پمپاژ تسلیحات به اوکراین، کشورش همواره برای حل بحران تلاش کرده است. 

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.