منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، شهرک‌نشینان در تل آویو و دیگر شهرهای سرزمین‌های اشغالی پنجشنبه علیه طرح جنجالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مشکلات مسائل اقتصادی تظاهرات کردند.

سرزمین‌های اشغالی بازهم صحنه تظاهرات علیه نتانیاهو 

به گزارش قدس آنلاین، افزایش هزینه‌های زندگی از دیگر مواردی بود که صهیونیست‌ها را در اعتراض به نتانیاهو راهی خیابان‌ها کرد.

از آغاز ژانویه سال جاری میلادی (آذر/ دی ماه) هزاران تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی بصورت هفتگی علیه طرح جنجالی اصلاح دستگاه قضایی است، به خیابان‌ها رفته و مخالفت خود را با این طرح جنجالی اعلام می‌کنند که از آن به کودتای نتانیاهو و کابینه‌اش تعبیر کردند.
این دومین تظاهرات در ۲۴ ساعت گذشته است، چهارشنبه شب نیز شهرک نشینان صهیونیست در شهرک «سدیروت» علیه کابینه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت ضعف مقابل مقاومت فلسطین در غزه تظاهرات کردند.

تظاهرات علیه لایحه نظام قضایی در حالی صورت می‌گیرد که نتانیاهو در نتیجه فشار افکار عمومی و فشارهای آمریکا مجبور شد که این طرح را به صورت موقت تعلیق کند.

نتانیاهو هفتم فروردین ماه در یک نطق تلویزیونی گفت: تصمیم گرفتم برای حصول یک توافق گسترده و جلوگیری از چند دستگی بین «اسرائیلی‌ها»، رای کنست درباره لایحه تغییرات قضایی را به حالت تعلیق درآورم.

وی تاکید کرد لایحه تغییرات قضایی را به تعویق می‌اندازیم اما هرگز از آن دست نمی‌کشیم.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به لایحه تغییرات قضایی، از اختیارات دستگاه قضا کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.