با تلاش ماموران پلیس فتا شهرستان فردیس، اعضای باند خانوادگی کلاهبرداری تلفنی منهدم و ۳۰۰ فقره کلاهبرداری از این طریق کشف شد.

باند کلاهبرداری خانوادگی در البرز متلاشی شد/ اعتراف به ۳۰۰ فقره کلاهبرداری تلفنی

به گزارش قدس آنلاین، حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: به دنبال ارجاع چندین پرونده کلاهبرداری تلفنی توسط اشخاص ناشناس به پلیس در سطح شهرستان فردیس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حکایت از این داشت که کلاهبرداران در ساعات پایانی شب با مالباختگان تماس گرفته و با حالت اضطراب و گریان خود را از اقوام نامبردگان معرفی می کردند و با بیان اینکه الان قادر به صحبت کردن نیستند سوژهای خود را به سمت صحبت کردن از طریق پیامک می‌کشانند و از این طریق درخواست مبالغی به عنوان قرض کرده و از طرفی با شناسایی فروشندگان اقلام دست دوم در سایت های دیوار و شیپور شماره کارت‌های آنها را برای خرید دریافت و به مالباختگان پرونده برای واریز وجه رسید جعلی می دادند.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه علیرغم برجای نماندن هیچ گونه ردی از متهمان، اما با تلاش‌های شبانه روزی و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی کاراگاهان پلیس فتا، اعضای باند خانوادگی کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی شناسایی و در چند عملیات جداگانه ۴ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی به انجام ۳۰۰ فقره کلاهبرداری از این طریق اقرار کرده اند، گفت: تاکنون با تلاش ماموران پلیس فتا ۲۰نفر از مالباختگان پرونده شناسایی و تلاش برای شناسایی سایرین ادامه دارد.

هداوند در پایان از شهروندان درخواست کرد تا از واریز سریع وجوه به حساب افراد ناشناس که خود را با شیوه و شگردهای خاص از بستگانشان معرفی می‌کنند، خودداری کرده و پس از اطمینان کامل وجوه را جابجا کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.