۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 870108

روزنامه تلگراف به نقل از گروهی از کارشناسان بانکی نوشت، تقریبا نیمی از ۴۸۰۰ بانک آمریکا ورشکسته هستند زیرا سرمایه‌هایشان را از دست داده‌اند.

بیش از ۲ هزار بانک آمریکایی ورشکسته هستند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه تلگراف به نقل از گروهی از کارشناسان بانکی نوشت، تقریبا نیمی از ۴۸۰۰ بانک آمریکا ورشکسته هستند زیرا سرمایه‌هایشان را از دست داده‌اند.

به گفته پروفسور امیت سرو، کارشناس بانکی در دانشگاه استفورد، حدود نیمی از بانک‌های آمریکا بیش از حد بدهکارند و دارایی‌هایشان از بدهی‌شان کمتر است.

وی افزود: « بیایید وانمود نکنیم که این وضعیت فقط مربوط به بانک سیلیکون ولی و فرست ریپابلیک است.»

هفته گذشته فرست ریپابلیک توسط رگولاتورهای آمریکایی توقیف شد و قرار شد تا بانک جی پی مورگان، بزرگ‌ترین بانک این کشور دارایی‌های این بانک را بخرد.

این بانک قبلا از گروهی از بانک های وال استریت ۳۰ میلیارد دلار در قالب سپرده های نجات دریافت کرده بود. فروش این بانک پس از آن رخ داد در ماه مارس بخش زیادی از سپرده‌ها از این بانک خارج شد، عاملی که  دو وام دهنده منطقه‌ای یعنی بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر را ظرف چند روز به ورشکستگی کشانده بود.

سهام PacWest و آریزونا وسترن الاینس نیز در روز پنج شنبه پس از اینکه قیمت‌شان به میزان قابل توجهی کاهش یافت به حالت تعلیق درآمد.

در اوایل هفته، سهام چندین بانک منطقه‌ای حداقل ۱۵ درصد سقوط کرد و سرمایه‌گذاران را در مورد سلامت مالی بانک‌های متوسط نگران کرد.

بر اساس گزارش موسسه هوور توسط پروفسور سرو و گروهی از کارشناسان بانکی تهیه شده است، حدود ۲ هزار و ۳۱۵ بانک در سراسر آمریکا در حال حاضر دارایی‌هایی با ارزش کمتر از بدهی‌های خود دارند.

ارزش بازار پرتفوی وام این بانک‌ها ۲ تریلیون دلار کمتر از ارزش دفتری اعلام شده آنهاست.

پروفسور سرو سوالاتی در مورد اقدامات ناظران مالی آمریکا برای مقابله با مشکلاتی که بانک‌های متوسط بحران زده با آن مواجه هستند، مطرح کرده است.

به گفته این کارشناس، رگولاتورها می‌توانند با تضمین موقت تمام سپرده‌ها، بحران نقدینگی فوری را مهار کنند اما با این حال، این اقدام بحران پرداخت بدهی بزرگ‌تر رابرطرف نمی‌کند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.