۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 870164

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری دشوار یک بر صفر مقابل پیکان که با یک پنالتی بحث‌برانگیز به دست آمد، دوباره صدرنشین لیگ برتر شد تا دو قدم با فتح جام فاصله داشته باشد.

بازگشت پرسپولیس به صدر

به گزارش قدس آنلاین، در دیداری حساس از هفته بیست و هشتم لیگ برتر، تیم مدعی پرسپولیس که برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش می‌کند از ساعت ۱۸ به مصاف پیکان رفت که در نهایت با یک گل صاحب برتری و سه امتیاز شد تا با ۶۰ امتیاز به صدر بازگردد. هم اکنون، سپاهان با ۵۹ امتیاز و استقلال با ۵۶ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم هستند.

حدود ۱۰ هزار تماشاگر این دیدار که در ورزشگاه آزادی برگزار شد را نظاره‌گر بودند. موعود بنیادی‌فرد با کمک‌های سعید قاسمی و یوسف مغروری قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

پیکان میزبان این دیدار بود و پس از کش‌وقوس‌های فراوان، بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شد تا هواداران سرخپوش تیمشان را همراهی کنند.

پرسپولیس از همان ابتدا با طراحی حملات از جناح راست، در تلاش برای گلزنی بود و در دقیقه هفتم نخستین موقعیت ایجاد شد که آل‌کثیر نتوانست از پاس خوب اسماعیلی‌فر، استفاده کند.

دو دقیقه پس از آن، رشید مظاهری با واکنشی تماشایی، شوت سرکش سعید صادقی را دفع کرد.

در ادامه بازی روند متعدل‌تری پیدا کرد و پیکانی‌ها نیز با رهایی از حملات پرسپولیس، خودی در زمین نشان دادند.

اشتباهات متعدد بازیکنان تیم‌ها موجب شد تا توپ مدام در میانه میدان از دست برود و فرصتی برای گلزنی ایجاد نشود.

در نهایت نیمه نخست این دیدار بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد شود با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید.

یحیی گل‌محمدی که تیمش نیاز مبرمی به برتری داشت در ابتدای نیمه دوم، لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی را جانشین علی نعمتی کرد تا با ۲ مهاجم به کار ادامه دهد.

در ابتدای نیمه دوم، پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به گل تلاش زیادی انجام داده و دو مرتبه شوت‌های فرجی و پورعلی‌گنجی به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۷، سعید صادقی توسط مدافع پیکان سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه ۷۰، رشید مظاهری با واکنشی عالی ضربه سر تماشایی پریرا را دفع کرد تا گلی ثبت نشود.

در دقیقه ۷۷، پیکان در آستانه گلزنی بود که توپ به طرز عجیبی از زیر پای تمیروف ازبکستانی گذشت.

در دقیقه ۷۹، موعود بنیادی‌فر داور بازی با تصمیمی بحث‌برانگیز نقطه پنالتی را به سود پرسپولیس نشان داد. مهدی ترابی پشت توپ ایستاد و قفل دروازه پیکان را شکست تا ورزشگاه به مرز انفجار برسد.

در دقایق باقی مانده، تلاش پیکانی‌ها برای جبران سودی نداشت تا سرخپوشان به سه امتیاز حساس رسیده و دوباره صدرنشین شوند.

ترکیب پیکان

شید مظاهری، محمدعلی کاظمی، بهروز نوروزی‌فرد، میلاد بدرقه، امیر طاهر، محمدجواد آزرده(مهدی لیموچی)، منصور باقری، غلامرضا ثابت‌ایمانی، محمدمهدی لطفی، ابراهیم صالحی(ساسان حسینی) و شرزود تمیروف(تیتو اوکلو)

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی(پریرا)، سروش رفیعی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی(محمد عمری)، سینا اسدبیگی، وحید امیری، سعید صادقی(امید عالیشاه) و عیسی آل‌کثیر(مهدی عبدی، گولسیانی)

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.