۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 870297

کارلو آنچلوتی هر ۶ عنوان ممکن برای قهرمانی را در ۴۷۵ روز در رئال به دست آورده که کوتاه ترین زمان ممکن در تاریخ باشگاه برای کسب این موفقیت است.

۶ گانه آنچلوتی با رئال در ۴۷۵ روز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آس، «هالا مادرید! هالا مادرید!». کارلو آنچلوتی در ساعت دو بامداد یکشنبه هنگام خروج از ورزشگاه رو به هواداران، این را فریاد زد. آنچلوتی در ۴۷۵ روز برنده یک «شش گانه» شده است. این یک اتفاق تاریخی است. مادرید هرگز هر ۶ جام ممکن را در چنین مدت زمان کوتاهی نبرده بود.

همه چیز از ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲ شروع شد: سوپرکاپ اسپانیا، فینالی که مقابل اتلتیک انجام شد و رئال ۲ بر صفر به برتری رسید و قهرمانی را به دست آورد. پس از حذف بارسا در نیمه نهایی، مودریچ و بنزما در ریاض سنگ تمام گذاشتند. چهار ماه بعد، در ۳۰ آوریل، سی و پنجمین قهرمانی لیگ با نمایشی زیبا برابر اسپانیول رقم خورد.

در ادامه لیگ قهرمانان و معجزه بازی با لیورپول در ۲۸ می در پاریس به دست آمد. مادریدی ها در ادامه در هلسینکی سوپر جام اروپا را با شکست اینتراخت کسب کردند و در ۱۱ فوریه، جام باشگاه های جهان را در دیداری جذاب مقابل الهلال به دست آوردند. رئال در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید. در نهایت ششمین و آخرین قهرمانی رئال در کوپا دل ری رقم خورد. در فینال جام حذفی اسپانیا، تیم فوتبال رئال مادرید برابر اوساسونا قرار گرفت که توانست با پیروزی ۲ بر ۱ برای بار بیستم قهرمان این مسابقات شود.

در این دیدار رودریگو خیلی زود در دقیقه ۲ دروازه اوساسونا را باز کرد اما تورو در دقیقه ۵۸ بازی را به به تساوی کشاند. ۱۰ دقیقه بعد رودریگو روی حرکت وینیسیوس و ریباند شوت تونی کروس دروازه اوساسونا را باز کرد تا زننده گل قهرمانی قوهای سپید مادرید باشد.

این بیستمین قهرمانی رئال در کوپا دل ری و اولین قهرمانی رئال از سال ۲۰۱۴ در این مسابقات است.

۶ گانه رئال مادرید در ۴۷۵ روز

۱۶ ژانویه ۲۰۲۲ سوپرجام اسپانیا اتلتیک بیلبائو ۲-۰

۳۰ آوریل ۲۰۲۲ لالیگا  

۲۸ می ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان لیورپول ۱-۰

۱۰ آگوست ۲۰۲۲ سوپرجام اروپا اینتراخت ۲-۰

۱۱ فوریه ۲۰۲۳ جام باشگاه های جهان الهلال ۵-۳

۶ مه ۲۰۲۳ کوپا دل ری اوساسونا ۲-۱

آینده آنچلوتی در مادرید رقم می خورد؟

مهمتر از همه اینها  بحث در مورد آنچلوتی  زیاد است. او ماه ها تکرار کرده است که قصدش کاملاً واضح است و آن هم ماندن در مادرید است تا زمانی که او را اخراج کنند. قرارداد او در سال ۲۰۲۴ به پایان می رسد و با توجه به اینکه رئال مادرید لالیگا را از دست داده است، خیلی ها از رفتن او در تابستان به قصد نیمکت تیم ملی برزیل خبر دادند. رئیس فدراسیون فوتبال برزیل به صراحت اعلام کرد که کارلو آنچلوتی گزینه مورد علاقه آن‌هاست.

ادنالدو رودریگز، رئیس فدراسیون فوتبال برزیل گفت: نمی‌گویم که به آنچلوتی پیشنهاد داده‌ایم و با او به توافق رسیده‌ایم اما به صراحت بگویم که او گزینه مورد علاقه ماست و نمی‌توانم چنین چیزی را پنهان کنم.

آنچلوتی در اظهارنظری قبل از دیدار برابر اوساسونا، گفت: من با رئال قرارداد دارم اما کسی نمی‌داند در آینده چه اتفاقی می‌افتد. شاید این آخرین فینال من باشد و باید از آن لذت ببرم.

آنچلوتی اکنون می تواند بگوید که شش عنوان قهرمانی را در ۴۷۵ روز به برنابئو آورده است. هیچ کس تا به حال در این مدت کم به آن دست نیافته است. شاید این موفقیت کافی است که به او زمان داد تا سال بعد هم در رئال مادرید بماند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.