رئیس پلیس فتا مازندران، از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از کاسبان غرب استان می‌کرد، توسط پلیس فتا چالوس خبر داد.

زوج کلاهبردار رسیدساز در رصد پلیس فتا مازندران  به دام افتاد/ تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی

به گزارش قدس آنلاین، سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران، از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از کاسبان غرب استان مازندران می‌کرد، توسط پلیس فتا چالوس خبر داد.

وی افزود: با مراجعه چند تن از شهروندان غرب استان به پلیس فتا شهرستان چالوس و طرح شکایت مبنی براینکه آقا و خانمی ناشناس قطعه کالایی از آنها خریداری و در قبال آن رسید جعلی تحویل داده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و در دستور کاررسیدگی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران اضافه کرد: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مرد و زنی با مراجعه به فروشگاه‌ها اقدام به خرید کالا کرده و سپس به یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان ارائه و مدعی می‌شود که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز و کالای مورد نظر را دریافت می‌کند و در ادامه قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

خورشاد ادامه داد: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهمان شناسایی و علاوه بر هماهنگی با مرجع قضائی در چالوس دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.

وی اظهار کرد: عاملان کلاهبردار که زوج جوان بودند اقدام به کلاهبرداری از حساب ۱۰ از شهروندان مازندرانی به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کرده بود اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران هشدارداد: فروشندگان و شهروندان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه پس از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

خورشاد خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

* تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی سوادکوه

عبدالله اکبری فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، از تخریب و آزادسازی ساخت‌وسازهای غیرمجاز ساختمان‌های مسکونی در زمین‌های منابع طبیعی حومه شهر آلاشت این شهرستان خبر داد.

وی گفت: تخریب اراضی منابع ملی روستاهای بخش ورسک سوادکوه که به صورت غیرمجاز در قالب واحدهای مسکونی انجام شده بوده با حکم قضائی تخریب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه افزود: طی حکم قضائی تخریب ساختمان مسکونی و ۸ هزار و ۱۰۰ متر اراضی ملی در روستای سواد رودبار، با حضور دستگاه‌های متولی از جمله اداره منابع طبیعی، نماینده دادستان و با حضور پلیس صورت گرفت.

اکبری به شهروندان توصیه کرد: به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت‌وساز اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.