حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان امروز (یکشنبه) گردهمایی انتخاباتی بزرگی را در فرودگاه آتاترک در شهر استانبول برگزار کرد.

تجمع بزرگ حزب عدالت و توسعه در استانبول/ اردوغان: رسانه‌های غرب ما را پوشش می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی در جریان این گردهمایی اعلام کرد که در تجمع بزرگ استانبول یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشارکت داشتند.

وی گفت: روزنامه‌ها و مجلات غربی هم اکنون در گردهمایی فرودگاه آتاتورک ما را دنبال می‌کنند و متعجب هستند که اینجا چه خبر است؟

رییس جمهور ترکیه اپوزیسیون این کشور را به توافق با حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک) متهم کرد و بار دیگر از کمال قیلیچداراوغلو نامزد انتخاباتی اپوزیسیون پرسید: «در ۸ ساعت سفر خود به آمریکا کجا ناپدید شدی؟».

اردوغان افزود: البته او در یک رستوران با سازمان گولن بود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اکنون پروژه تونل بزرگ استانبول را راه‌اندازی می‌کنیم. این پروژه بعد از مارمارای و اوراسیا سومین تونلی خواهد بود که از زیر تنگه بسفراستانبول عبور می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: از طریق تونل بزرگ استانبول، حمل و نقل شهری که روزانه ۶.۵ میلیون نفر از شهروندمان از آن استفاده خواهند کرد را با اتصال به ۱۱ سیستم ریلی مختلف، تسهیل خواهیم کرد.

انتخابات ترکیه قرار است ۱۴ می ۲۰۲۳ (بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه) برگزار شود؛ رویدادی سیاسی که به دلیل شرایط داخلی ترکیه و معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی فقط برای ترک‌ها مهم نیست و بسیاری خارج از مرزهای این کشور به فرجام آن چشم دوخته‌اند.

در این انتخابات دو ائتلاف بزرگ علیه حزب حاکم تشکیل شده است؛ یکی ائتلاف ملت که از ۶ حزب شکل گرفته و دیگری ائتلاف کُردی و چپ‌گرای کار و آزادی که در هدف با ائتلاف ملت موازی هستند اما بنابه دلایلی تصمیم گرفته مستقل باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.