وزیر آب و کشاورزی عربستان سعودی با اشاره به افزایش تعداد زائران خانه خدا طی موسم حج امسال، از آمادگی ریاض برای تهیه مواد غذایی مورد نیاز حجاج در این مراسم خبر داد.

وزیر سعودی: امسال شاهد افزایش تعداد حجاج خواهیم بود

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری واس عربستان، «عبدالرحمن بن عبدالمحسن الفضلی» وزیر آب و کشاورزی و رئیس کمیسیون امنیت غذایی عربستان در جریان نشست این کمیسیون تاکید کرد تعداد حجاج امسال نسبت به سه سال گذشته به دلیل کاهش آمار ابتلاء به کرونا، افزایش خواهد یافت.

در جریان این نشست در خصوص آخرین اقدامات اتخاذ شده از سوی مقامات سعودی برای تهیه مواد غذایی لازم برای حجاجی که امسال خانه خدا را زیارت می‌کنند بحث و تبادل نظر شد.

الفضلی در این نشست تاکید کرد که تمام نهادهای ذی ربط در عربستان به صورت مداوم در خصوص افزایش ذخیره مواد غذایی اصلی و وفور این مواد غذایی در بازارها با توجه به نزدیک شدن موسم حج اقدامات لازم را اتخاذ می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما شاهد یک هماهنگی مشترک میان دستگاه‌های مختلف برای پذیرایی از حجاج خانه خدا در سایه افزایش تعداد زائران نسبت به سه سال گذشته هستیم.

پیش از این، «عامر آل خشیل»، مدیر عامل نهاد حج و عمره شرکت هواپیمایی عربستان سعودی گفته بود: امسال در حج ۱۴۴۴ هجری قمری برای نخستین بار شش فرودگاه برای استقبال از حجاج بیت الله الحرام اختصاص داده می‌شود.

وی تاکید کرد که هواپیمایی عربستان سعودی از طریق حداقل ۱۰۰ فرودگاه جهان حجاج را جابجا خواهد کرد و به فرودگاه‌های شهرهای جده، الدمام، ریاض، مدینه منوره، طایف و ینبع منتقل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.