فرماندار تنگستان گفت: اگرچه دولت سیزدهم، انقلابی در بخش زیرساختی بهداشت و درمان این شهرستان انجام داده اما میزان محرومیت‌ها به جای مانده از دولت‌های گذشته در سطحی است که این شهرستان ضعیف‌ترین امکانات درمانی را نسبت با سایر مناطق استان دارد.

انتقاد تند فرماندار تنگستان به وضعیت ضعیف زیرساخت‌های درمانی

به گزارش قدس آنلاین، احمد لطفی روز دوشنبه در نشست با رئیس و معاونین دانشگاه علوم‌پزشکی استان بوشهر اظهار کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با درک مشکلات و محرومیت‌های انباشت شده در بخش بهداشت و درمان شهرستان تنگستان، طی دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به تخصیص اعتبارات و کاهش مشکلات مردم در این حوزه دارند، اما نیاز است که امسال توجه بیشتری شود.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات تنها بیمارستان عمومی مرکز تنگستان، کمبود شدید پزشک متخصص و فعال‌نبودن اتاق‌های عمل این بیمارستان است که سبب شده مردم برای کوچک‌ترین بیماری‌ها به مرکز استان مراجعه کنند که هزینه‌های زیادی بر آنها در بر دارد.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: البته با اقدام و توجه خوب دولت سیزدهم و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، هم اکنون احداث مرکز اقامتی پزشکان در دستور کار قرار گرفته و با ساخت این مرکز خوابگاهی و اقامتی، عملا مشکلی برای سکونت پزشکان متخصص در این شهرستان وجود ندارد.

لطفی ادامه داد: دولت سیزدهم با تزریق اعتبارات ویژه، زمینه ایجاد دو مرکز اورژانس ۱۱۵ در شهرآباد در بخش مرکزی و روستای بولخیر در بخش دلوار این شهرستان را نهایی کرده و با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی با انتقاد از وضعیت بیمارستان امام حسین(ع) شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بیان کرد: این بیمارستان از بابت کمبود پزشک متخصص، بخش‌های تخصصی و امکانات و تجهیزات بیمارستانی در رنج است و نیاز است که فکر اساسی برای آن شود که با این شرایط وضعیت درمان این شهرستان در سال‌های آینده، آمارهایی مانند فرزندآوری و مرگ و میر در این شهرستان نگران‌کننده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.