معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان‌شمالی از ورود دستگاه قضایی استان به موضوع کمبود دارو در داروخانه‌ها خراسان‌شمالی خبر داد.

ورود دستگاه قضا به موضوع کمبود دارو در خراسان‌شمالی/ اقدامات علوم پزشکی در حد پیگیری بوده است!

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین یوسفی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: چندی است که کمبود دارو در استان باعث نارضایتی شهروندان و البته اختلال درروند بهبود بیماران شده است.

وی گفت: حسب ارجاع و دستور رئیس‌کل محترم دادگستری استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به این موضوع ورود کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان‌شمالی افزود: با عنایت به اینکه حوزه دارو و درمان یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین دغدغه‌ی شهروندان است، در پی گزارش‌ها متعدد واصله مبنی بر کمبود انواع مختلف دارو و شیر خشک در استان و نیز فقدان پزشک عمومی در ایام تعطیلات نوروز در اکثر درمانگاه‌های مرکز استان و پیرو بازدیدهای دوره‌ای از داروخانه‌های استان متأسفانه مشخص شد که برخی از اقلام دارویی در داروخانه‌ها کمیاب بوده و با کمبود شدید در این زمینه مواجه هستیم.

این مقام قضایی اظهار داشت: طی مکاتبه‌ای با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، مراتب جهت رفع مشکلات مذکور منعکس شد اما ملاحظه شد که اقدامات به‌عمل‌آمده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، بسیار کلی و در حد پیگیری موضوع و ثبت داروهای موردنیاز در سامانه‌ی مربوطه خلاصه‌شده و اقدام عملیاتی جهت رفع مشکل به عمل نیامده است.

یوسفی خاطرنشان کرد؛ در پاییز سال گذشته نیز از داروخانه‌های مرکز استان و مراکز درمانی بجنورد بازدید شد و گزارش کمبودها و مشکلات احصا شده به انضمام پیشنهادهایی جهت پیشگیری از وقوع بحران تأمین دارو به‌ویژه در حوزه‌ی داروهای استراتژیک به قوه قضاییه گزارش و به رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ابلاغ شد و حسب پیگیری صورت گرفته این موضوع توسط معاون قوه قضاییه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت بررسی پیشنهادهای این معاونت و رفع مشکلات موجود در حوزه‌ی دارو اعلام‌شده است.

وی تأکید کرد؛ حوزه سلامت شهروندان یکی از دغدغه‌ها و مسائلی است که به‌صورت مستمر تحت رصد دستگاه قضایی در استان قرار داشته و با جدیت به دنبال رفع مشکلات شهروندان در رابطه با این موضوع هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.