۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
کد خبر: 870888

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش، گفت: با تصویب این طرح، کنکور از سال ۱۴۰۳ با مصوبه مجلس برگزار می‌‎شود.

کنکور از سال ۱۴۰۳ طبق مصوبه مجلس برگزار می‌‎شود
به گزارش قدس آنلاین احمد نادری با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: نکته مهم این طرح این بود که میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین می‌‎شود و به این ترتیب میزان تأثیر و بازگشت دروس عمومی به آزمون سراسری نیز در شورا تصمیم گیری خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: امیدواریم طبق ضوابط آیین نامه داخلی مجلس، این طرح طی دو هفته آینده در صحن علنی مجلس مصوب کنیم تا این مصوبه به کنکور ۱۴۰۳ برسد.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح، چیزی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده، ملغی خواهد شد؛ از ابتدا نیز معتقد بودیم شورا حق ورود به این تغییر قانون مجلس را نداشت.

نادری تأکید کرد: شورای سنجش و پذیرش یک شورای کارشناسی کامل بوده که رئیس شورا وزیر علوم، دبیر آن رئیس سازمان سنجش، دو نفر از وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از وزارت بهداشت و معاون آموزشی وزارت علوم حضور دارند. همچنین عضو ناظری از مجلس به انتخاب صحن علنی که بنده هستم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دیگر اعضای ناظر حضور دارند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: بنابراین این شورا صلاحیت لازم برای بررسی میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری و چگونگی تأثیر میزان دروس عمومی را دارد و در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد./خانه ملت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    7 0
    سلام تبریک به داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بلاخره حق به حقدار رسید در قانون سال ۹۲ هم میزان تاثیر قطعی معدل بر عهده شورای سنجش و پذیرش دانشجو بود اینکه چیز جدیدی نیست طبق گفته رییس سازمان سنجش هنوز زیرساخت برای تاثیر قطعی معدل آماده نیست و این یعنی شکست مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سلامی دوباره به تاثیر مثبت معدل باز هم تبریک میگم
  • ناشناس ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    7 5
    کاشکی عمومی ها برنگرده
    • ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      1 0
      پس درامد موسسات کنکور از کجا تامین بشه؟
  • سه نقطه ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    بنده به عنوان یک کنکوری به شدت مخالف بازگشت دروس عمومی هستم . اولین نکته حاعز اهمیت این هست که دانش آموزان با برگزاری دوبار در سال کنکور ٫استرس کمتری را تجربه می‌کنند زیرا آزمون اول را به عنوان یک آزمون ازمایشی و خود سنجی می بینند و از نتیجه آزمون برای رفع اشکالات و ضعف های خود استفاده کرده و خودرو را برای آزمون دوم آماده میکنن/به عبارت دیگر نبرد اصلی (کنکور) همان یکبار در سال اتفاق می‌افتد. مورد دوم اینکه با حذف دروس عمومی٫دانش آموز تمام تمرکز خود را بر روی دروس اختصاصی قرار داده و در نتیجه تسلط بیشتری بر روی دروس اصلی (که در آینده دانشگاهی فرد نیز تاثیر دارد)پیدا می‌کند
    • پارسا ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      از املای حائز مشخصه که نباید دوست داشته باشی ادبیات برگرده . درسی مثل ادبیات کاملا کنار گذاشته شده و امیدوارم به کنکور برگرده تا شاید ادبیات ملی هم مطالعه بشه در ضمن مافیا الان بیشتر داره سود میکنه کلی کتاب تشریحی جدید و سالی دوبار کنکور کمی عاقلانه حرف یزنیم هزاران تقلب و تخلف در امتحان نهایی هست کدوم معدل ؟؟؟؟
  • ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    خداروشکر ممنون از مسیولین
    • پویا ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 0
      شما هم جز مافیای کنکوری؟
  • Shila ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 0
    امیدوارم عمومی ها برگرده درسته ما بخاطر معدل .کنکور امسال رو از دست دادیم اما من موافقم عمومی برگرده
  • مریم ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    امیدوارم دوباره عمومی برگرده ولی تعداد سوالاتش کمتر بشه