رئیس سابق حوزه هنری گفت: معمولا کتاب‌هایی که رهبر معظم انقلاب آنها را برمی‌گزینند و یادداشتی بر آنها می‌نویسند، کتاب‌های ویژه و ممتازی هستند.

مومنی‌شریف: رهبر انقلاب در انتخاب کتاب خوش سلیقه هستند

به گزارش قدس آنلاین، محسن مومنی‌شریف در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در رابطه با تفریظ‌ رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌ «خاتون و قوماندان» روایت زندگی ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون اظهارداشت: به نویسنده کتاب و روای این کتاب تبریک می‌گویم، «خاتون و قوماندان» نخستین کتاب از خاطرات رزمندگان فاطمیون است که رهبر معظم انقلاب بر آن تفریظ نوشتند که در سطح ملی مطرح و معرفی خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: لشکر فاطمیون حق بزرگی بر گردن محور مقاومت دارند و ما کمتر این لشکر و دلاوری‌های آنها را می‌شناسیم که شخصیت‌های بزرگی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی را شگفت زده کردند؛ هر وقت که از فاطمیون صحبت می‌شد، سردار سلیمانی از آنها با تحسین و شگفتی تعریف می‌کرد و جای سردار سلیمانی در رونمایی از کتاب «خاتون و قوماندان» خالی است، اگر سردار بود، از این رویداد خرسند می‌شد.

مومنی‌شریف افزود: معمولا کتاب‌هایی که رهبر معظم انقلاب آنها را برمی‌گزینند و یادداشتی بر آنها می‌نویسند، کتاب‌های ویژه و ممتازی هستند، خواننده از خواندن آنها پشیمان نخواهد شد بلکه به عنوان کسی که هم کتاب‌شناس و خوش سلیقه است و راضی خواهد بود.

این نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به نقش تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب در معرفی کتاب‌های حوزه ادبیات پایداری اظهارداشت: حوزه‌ای که ایشان کتاب معرفی می‌کنند، حوزه‌ای است که ادبیات ما حرف برای گفتن دارد و خوشبختانه در سال‌های اخیر در این ‌حوزه صاحب سبک شده‌ایم، تعبیری که رهبر معظم انقلاب به مسئولان و همکاران در حوزه هنری گفته بودند که شما کشور را از ادبیات وارداتی در این حوزه‌ها بی‌نیاز کردید، یعنی ما می‌توانیم در حوزه ادبیاتی کتاب بخوانیم که متعلق به ماست و از دیگران تقلید نکردیم.

وی گفت: ریشه ادبیات پایداری در سنت‌های ادبی خود ماست و بر دلمان می‌نشیند، زبانش در بیان ارزش‌ها، خصایل نیک و در بیان آنچه که انسان ایرانی می‌شناسیم، گنگ نیست بلکه رساست. از جهان‌بینی ما نشات می‌گیرد و آن را تجربه کردیم، این ادبیات جدیدی است که نویسندگان و اهالی ادب و هنر ما به آن دست یافتند، افتخارات این ملت را ماندگار خواهد کرد.

مومنی‌شریف با اشاره به نقش رسانه‌ها در معرفی کتاب‌هایی در حوزه ادبیات پایداری افزود: کتاب‌های قابل توجه و تاثیرگذاری در حوزه ادبیات پایداری نگاشته شده است که باید توسط رسانه‌ها بیشتر معرفی شوند، گاهی در معرفی کتاب‌های خوب، کوتاهی می‌کنیم و ناآگاهی وجود دارد، گاهی منتقدان ما کتاب‌های خوب را نمی‌شناسند و هر موقع رسانه و منتقدان کتاب خوب معرفی کردند، مردم استقبال کردند، به شرط اینکه کتاب خوب باشد و شناخت و آگاهی مخاطبان را ارتقا دهد.

مومنی‌شریف: رهبر انقلاب در انتخاب کتاب خوش سلیقه هستند

آیین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان» روایت زندگی ام‌ البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون نوشته مریم قربان‌زاده روز جمعه (۲۲ اردیبهشت) در مشهد برگزار خواهد شد.

علیرضا توسلی معروف به ابوحامد فرمانده و بنیانگذار لشکر فاطمیون یکم مهر ۱۳۴۱ در افغانستان به دنیا آمد، او تمام زندگی‌اش را رزمنده بود و در جبهه‌ها جنگید. با آغاز جنگ ایران و عراق به کردستان رفته و بیش از یک سال در آن منطقه حضور داشت. وقتی جنگ ایران و عراق به پایان رسید، برای جنگ با ارتش شوروی به افغانستان رفت و دوباره در سال ۱۳۷۴، زمانی که نیروهای طالبان در افغانستان روی کار آمده بودند، دوباره به افغانستان رفت. در این میان با ام البنین ازدواج کرد. این ازدواج یک پسر به نام حامد و دو دختر برای آنها به ارمغان آورد.

وقتی بحران سوریه آغاز شد، توسلی ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ راهی سوریه شد و یک سال بعد در نبرد با جبهه النصره، نهم اسفند ۱۳۹۳ در سوریه، شهر درعا به شهادت رسید، آرامگاه او در مشهد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.