اخیراً خبری مبنی بر محدودیت تازه در نقل و انتقال ارز بین ایران و عراق به دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی دو کشور منتسب گردیده است که بدینوسیله اعلام می گردد خبر مذکور از اساس کذب بوده و قویاً تکذیب می گردد.

صادرات به عراق نه تنها کاهش نیافته که رشد مثبت دارد

به گزارش قدس آنلاین تاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اعلام کرد در خصوص خبر جعلی مذکور به اطلاع می رساند دبیرکل این اتاق در تاریخ‌های  ۰۲/۱۱/۱۴۰۱ و ۱۶/۰۲/۱۴۰۲ دو بار با یک رسانه مصاحبه نموده‌اند و هیچ کدام از خبرهای منتشره موید خبر کذب فوق الاشاره نمی باشد.

قابل ذکر است دبیرکل این اتاق در مصاحبه‌های فوق ضمن اذعان به تحرکات فدرال رزرو آمریکا و کاهش عرضه دارو در بازار عراق به صراحت تاکید نموده اند این فرایند هیچگونه محدودیتی در نقل و انتقالات ارزی بین ایران و عراق ایجاد نکرده و نخواهد کرد ضمن آنکه تاکید گردیده است که مجموعه اقدامات فدرال رزرو و بانک مرکزی عراق پیش از آنکه بر صادرات کالا از ایران به عراق تاثیر داشته باشد باعث می گردد عملاً مصرف کننده عراقی کالای مصرفی خود را گرانتر تهیه کند.

برپایه این گزارش جهانبخش سنجابی شیرازی ضمن تاکید بر این امر که جریان صادرات کالا از ایران به عراق نه تنها کاهش نیافته است اعلام نمود جریان تجارت به عراق به گونه ای است که حتی با رشد مثبت نسبت به مدت مشابه در حال انجام است.

سنجابی تاکید نمود هیچگونه مانع یا تغییری در نقل و انتقال درآمد ارزی ناشی از صادرات به عراق ایجاد نگردیده و تجار و صادرکنندگان ایرانی کما فی السابق نسبت به انتقال ارز ناشی از صادرات به داخل و رفع تعهد ارزی اقدام می‌ نمایند. و همانگونه که قبلا نیز اعلام گردید مجموعه عوامل محیطی نظیر کاهش مزیت رقابتی صادراتی ترکیه و بهبود روابط با عربستان و کشورهای منطقه مجموعاً چشم‌انداز مثبتی پیش روی توسعه روابط تجاری ایران و عراق ایجاد نموده و عبور از عدد ۱۰ میلیارد دلار تا پایان سال قطعا قابل وصول خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.