براساس اعلام شبکه تلویزیونی محلی پاکستان، نخست وزیر سابق این کشور بازداشت شده است.

عمران خان بازداشت شد/ وکیل مدافع خان: نخست وزیر سابق پاکستان به شدت زخمی شده است

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، شبکه تلویزیونی GEO TV پاکستان از بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور خبر داد.

این شبکه تلویزیونی مدعی شده که نیروهای امنیتی عمران خان را بازداشت کرده‌اند. گفته می‌شود او پس از حضور در دادگاه رسیدگی به پرونده فساد، بازداشت شده است.

فواد چودری، معاون نخست وزیر سابق پاکستان بدون تایید بازداشت وی گفت: اتومبیل عمران خان محاصره شده است.

خان پس از جلسه رسیدگی به پرونده القادر تراست در دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد و در چندین پرونده که علیه وی تشکیل شده بود برای درخواست وثیقه رفت.

دکتر اکبر نصیرخان بازرس کل پلیس اسلام آباد با تایید این دستگیری گفت که اوضاع تحت کنترل است.

 «مسرات شیما» وکیل مدافع خان با انتشار ویدیوئی در توئیتر گفت که خان بیرون از دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد و در این عملیات به شدت زخمی شد.

وکیل مدافع خان تأکید کرد که نیروهای پلیس عمران خان را شکنجه کرده و کتک زده اند.

حزب PTI به رهبری عمران خان نیز ویدیوئی  را منتشر کرد که تعداد بسیار زیادی از افسران پلیس را نشان می دهد که لباس ضد شورش به تن دارند و نخست وزیر سابق را به سمت خودرویی بیرون از دادگاه هدایت می کنند.

خان که سال گذشته در پی رای عدم اعتماد از قدرت کنار زده شد با چندین اتهام افساد از جمله تملک هدیه هایی که کشورهای دیگر به پاکستان داده اند، رو به روست.

دادگاه عالی اسلام آباد حکم بازداشت خان را فوریه گذشته صادر کرد اما او در مجتمع مسکونی محل اقامت خود در شرق شهر لاهور در میان هواداران خود تحصن کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.