فرمانده فراجا با بیان اینکه باید فکری نو، کاری نو، طرحی نو و روشی نو داشته باشیم، گفت: سازمان انتظامی کشور، یک سازمان کاملا نهادی است؛ بنابراین باید نهادی، جهادی وانقلابی عمل کنیم.

باید فکری نو، کاری نو، طرحی نو و روشی نو داشته باشیم

سردار احمدرضا رادان در بیست و پنجمین گردهمایی تخصصی معاونان فرهنگی اجتماعی فراجا گفت: حاضران در این جلسه در خط اول ماموریت، جنگ ترکیبی، شناختی، نرم و نیمه سخت قرار دارند که چنانچه بتوانند خوب انجام وظیفه کنند، کار اجرا راحت‌تر، روان‌تر، با شتاب‌تر و پرسرعت‌تر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز حریف ما از ابزار رسانه و ارتباطات جمعی استفاده بیشتری می‌کند و در جنگ شناختی از این ابزار بیشتر بهره می‌گیرد، افزود: طبیعی است که شما و همکارانی چون شما نیز باید بتوانید از ابزار رسانه، هنر و ارتباطات جمعی در این رویارویی بیشتر و بهتر بهره بگیرید.

فرمانده فراجا ادامه داد: لازمه این کار، شناخت و برداشت درست، واقعی، منطقی و قابل اجرا از موقعیت است. در مقابل یک هجمه سنگین باید موقعیت و حریف راخوب بشناسیم، امکانات را بشناسیم و برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت موقعیت شناسی گفت:‌ لازمه موقعیت شناسی، شناخت است؛ اینکه بدانیم در کجا و چه زمانی قرار داریم و در این زمان، چه حساسیتی وجود دارد مصداق بارز موقعیت شناسی است که جنس این فرآیند باید شناخت، افکار و درک و ذهن باشد؛ اگر ذهن‌ها را نشناسیم ممکن است موقعیت را بفهمیم اما راهی که می رویم شاید نیاز نباشد و بنابراین به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

رادان اضافه کرد: بعضی وقت ها خیلی کارها می‌کنیم، برنامه و اقدام هم داریم، اما در زمان خودش نیست و نتیجه این می‌شود که اثربخشی ما کم یا بسیار کم است، اگر اقدامات را در زمان خودش انجام دهیم با قید توجه به شرایط و استفاده از ابزارهای مناسب، بسیار در تحقق اهداف ما موثر و کارساز است. ما باید هنر انسجام بخشی رسانه را در فضای حقیقی و مجازی ایجاد کنیم که این انسجام بخشی بتواند هم افزایی میان قدرت نرم و سخت، در برابر تهدیدات فرهنگی و اجتماعی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید فکری نو، کاری نو، طرحی نو و روشی نو داشته باشیم، گفت: اساسا معتقدم که سازمان انتظامی کشور، یک سازمان کاملا نهادی است؛ بنابراین باید نهادی، جهادی وانقلابی عمل کنیم.

رادان با اشاره به اهمیت و حساسیت اقدامات معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا خاطر نشان کرد: معاون فرهنگی اجتماعی و این مجموعه می‌تواند تدبیرسازی کند؛ اما در این میان الزامات انسجام بخشی رسانه‌ای در فضای حقیقی و مجازی چیست و این تدبیرسازی نیازمند طی چه فرآیندی است؟ برای انسجام بخشی رسانه‌ای، اشراف اطلاعاتی یک اصل و لازمه است و برای اشراف اطلاعاتی لازم است شبکه سازی گسترده‌ای داشته باشیم.

وی خطاب به معاونان فرهنگی اجتماعی پلیس های تخصصی و فرماندهی انتظامی استان‌ها اظهارکرد: تب سنجی، افکارسنجی و نظرسنجی درست از وظایف شما است؛ در واقع حقیقت صحنه‌های فرهنگی و اجتماعی، دریافت درست از صحنه گردانان اجتماعی و فرهنگی است که این مهم بیانگر اهمیت اشراف اطلاعاتی است.

رادان با اشاره به اهمیت چابکی معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا گفت: چابک بودن یعنی نهادی بودن، یعنی خودمان را گرفتار یک چیزهایی که ما را گرفتار نرفتن ها و نشدن‌ها می‌کند، نکنیم. شما می توانید بر افکار عمومی تاثیر بگذارید  و در این تاثیرگذاری بر  افکار عمومی باید به عملیات ایجابی توجه کنید و تعامل خوب، سازنده و هم افزا با رسانه‌ها داشته باشید و از وسایل ارتباطات جمعی خوب بهره بگیرید.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر لزوم وضعیت سنجی مستمر از طرح‌های اجرایی خاطرنشان کرد: سنجش میزان اثربخشی طرح های اجرایی بر میزان احساس امنیت در مردم بسیار می‌تواند در پیشبرد اهداف این معاونت کارساز باشد.

رادان با اشاره به نقش و سهم اشراف اطلاعاتی و عملیات ایجابی در اجرای ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا خاطرنشان کرد: همواره باید از ماموریت‌های پلیس در مراسم‌هایی چون اربعین، هفته فراجا، نوروز، ماه رمضان، محرم و ... که اتفاقا شما فعالان فرهنگی اجتماعی در آن نقش آفرین هستید برای پیشبرد هر چه بهتر ماموریت های کلان سازمان استفاده کنید.

وی با اشاره بر نقش آگاهی بخشی معاونان فرهنگی اجتماعی به فرماندهان تصریح کرد: شما از ابزارهایی استفاده می‌کنید که جهان شمول است و آن هنر متعالی رسانه است و با این ابزارهای هنری و رسانه‌ای می‌توانید مرزها را درنوردید.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: معتقدم دوستان در این معاونت لبه جلویی نبردی هستند که دیده نمی‌شوند؛ شما فعالان معاونت فرهنگی  اجتماعی فراجا افسرانی هستید که در لبه جلویی نبردی هستید که دیده نمی‌شوید و باید عمق منطقه نبرد را نیز در نوردید. مصداق بارز این سخن چون کسی است که مصاحبه می‌کند، همه چیز را ثبت و ضبط می‌کند اما دیده نمی شود ولی جریانی را پیش می‌برد. شما و  این دوستان چون سربازان گمنام هستید.

رادان با اشاره بر لزوم توجه بر افکارسنجی، تاثیر بر افکار عمومی و توجه به عملیات ایجابی گفت: عملکرد معاونت فرهنگی  اجتماعی می‌تواند کل سازمان را تحت تاثیر قرار دهد چرا که راس هرم این معاونت شناخت، ادراک و عملیات ایجابی است که جنس این مولفه‌های اشاره شده جهادی و نهادی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.