مجری مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور گفت: لوله گذاری خط انتقال آب از دریای عمان در مسیر سنگان خواف در خراسان رضوی و قاینات خراسان جنوبی آغاز شده و در حال انجام است.

لوله گذاری خط انتقال آب از دریای عمان در شرق کشور آغاز شده است

به گزارش قدس خراسان، علی عبدالهی اظهار کرد: طول خط اصلی این مسیر ۲۳۵ کیلومتر و طول خط انتقال انشعاب که لوله گذاری آن در حال انجام است، ۱۳۲ کیلومتر است.

مجری مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور بیان کرد: در کل مسیر خط از بندر چابهار تا مشهد مقدس نیز عملیات خاکی طرح در حال اجراست و کل آن ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسری آب خراسان رضوی در این طرح در افق ۱۴۲۰، تحصیص ۳۳۰ میلیون متر مکعب آب در سال است که ۱۲۰ میلیون متر مکعب آن تخصیص در بخش صنعت است و مجوز آن توسط وزارت نیرو صادر شده و کار انتقال آن در دست انجام است.

عبداللهی ادامه داد: ۲۱۰ میلیون متر مکعب نیز سهم شرب استان خراسان رضوی است که برای اخذ مجوز آن در حال رایزنی هستیم تا با اخذ مجوز از مجلس شورای اسلامی، خرید تضمینی آغاز شود.

مجری مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور افزود: سیاست این است که با هماهنگی مسوولان خراسان رضوی سهم شرب استان از این طرح به زودی تخصیص یابد، نیاز آبی در بخش شرب و صنعت در شرق کشور باید تامین شود تا علاوه بر اشتغالزایی، جمعیت شهرها و روستاها نیز به خصوص در مناطق مرزی پایدار بماند و از تخلیه روستاها در پهنه شرقی کشور جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.