رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در جنگ نرم و هجمه کنونی دشمنان خانواده‌ها مورد هجمه اصلی دشمن قرار دارند.

خانواده ها در جنگ نرم مورد هجمه اصلی دشمن قرار دارند

به گزارش قدس خراسان، امیر دریادار حبیب الله سیاری ظهر سه شنبه در همایش بصیرتی معاونین هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی ارتش و واحدهای تابعه اظهار کرد: در جنگ نرم و هجمه کنونی دشمنان خانواده‌ها مورد هجمه اصلی دشمن قرار دارند که با غیرت و همت زن ایرانی، خانواده ایرانی قطعاً در این نبرد سرافراز خواهد بود.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه الگوی زنان امروز ما مادران شهدا هستند، افزود: آنان زینب‌گونه با تربیت شهدا از ارزشهای دینی و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

وی ضمن یادآوری تقویم و گرامیداشت سالگرد عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت: طی ۲۶ روز عملیات مداوم بیت المقدس در اردیبهشت و خرداد ۶۱، با توجه به داشته‌ها و شرایط، نتایح این عملیات مانند معجزه بود چنانچه سخن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، کاملاً منطقی است.

سیاری با اشاره به اینکه سواحل جنوبی کشورمان در دوره تهاجم پرتغالی‌ها استعمار کهنه را تجربه کرده است، افزود: برخلاف استعمار کهنه، در استعمار نو، سلطه گران به دنبال اعمال قدرت نظامی نبودند بلکه استعمارگران، دست نشانده‌های خود را در کشور سرکار می‌آوردند، پیش از انقلاب نیز در دوره خاندان پهلوی شاهد استعمار نو بودیم.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: طی ۴۴ سال عمر انقلاب اسلامی، کشور از ترورها، ناامنی‌ها هشت سال دوران دفاع مقدس عبور کرده و اکنون شاهد تهاجم فرهنکی، جنگ نرم و جنگ ترکیبی است.

وی گفت: جنگ نرم یکی از گونه‌های جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران اسلامی است، سلطه گران با استفاده از جنگ نرم به دنبال پیاده کردن استعمار فرانو در مستعمرات جدید هستند.

سیاری افزود: دشمن می‌خواهد نه از راه قدرت سخت و نه استعمار نو، بلکه از راه تسلط یافتن بر ذهن‌ها بر کشور غلبه کند.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در این راستا به دنبال تسلط بر ذهن آینده سازان کشور است، دشمن با تسلط بر اذهان جوانان می‌تواند حاکمان آینده را تربیت کنند و فردا این حاکمان همان کاری که دشمن می‌خواهد انجام می‌دهند.

وی افزود: آسیب‌های آشوب سال گذشته نتیجه اثر تسلط بر ذهن برخی جوانان و نتیجه کم کاری و بی توجهی خودمان به این جبهه جنگ نرم دشمن بود.

سیاری گفت: وسایلی که دشمن برای تأثیر گذاری برفکر و ذهن جوانان استفاده می‌کند، شامل شبکه‌های اجتماعی، روزنامه‌ها و رسانه‌ها است و امروز همه این وسایل به راحتی در اختیار کودکان، نوجوانان و جوانان ما قرار دارد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بواسطه بالا بودن سطح بصیرت کارکنان ارتش در جریان آشوب‌های اخیر هیچ گونه مشکلی در میان این نیروها ندارد.

وی گفت: برخلاف دوره طاغوت، استقلال ارتش در تولید تسلیحات و البته تربیت نیروی انسانی موجب دستیابی ارتش به قدرت بازدارندگی شد، دشمن که سال‌ها در اطراف مرزهای ما اقداماتی انجام می‌دهد بواسطه همین استقلال جرأت اقدام نظامی ندارد، یکی از ابعاد ارتقای اساسی ارتش، ارتقای بصیرت نیروهای ارتشی است.

سیاری بیان کرد: روش تسلط بر ذهن جوانان جامعه و آیندگان فرآیندی طولانی مدت و آرام و پیوسته دارد، این تسلط بر انگاره‌های ذهنی و سپس برباورها، عقاید و رفتار نسل جدید را به دنبال دارد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مقابله با این نوع استعمار اقدامات ایجابی می‌طلبد تا انگاره‌ها، باورها و رفتار نسل جدید تغییر نکند و نسل نو متناسب با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی خودمان تربیت شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.