وزیر ارشاد با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ ناشر خارجی در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از اختصاص همه فضای ۱۲۵ هزار مترمربعی مصلی به این نمایشگاه خبر داد.

وزیر ارشاد: ۱۲۵ هزار متر فضای مصلی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار دارد/ حضور بیش از ۱۰۰ ناشرخارجی

به گزارش قدس آنلاین، افتتاحیه مردمی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که قرار بود در فضای باز مصلای امام خمینی (ره) برگزار شود، با توجه به تداوم بارندگی، در غرفه کوشک کتاب با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران و ذولفیه‌ دولت‌زاده، وزیر فرهنگ این کشور و غلامرضا منتظری، نائب رییس کمیسیون فرهنگی‌ مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: از همه میهمانان به ویژه وزیر فرهنگ تاجیکستان، اصحاب رسانه قدردانی و عذرخواهی می‌کنم که به دلیل وضعیت آب و هوایی و بارش باران، مکان برپایی این برنامه باشکوه تغییر کرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه سی و چهارم کتاب با پیش‌بینی خوبی آغاز شده است، ادامه داد: فضای زیبای مصلی به طور کامل با بیش از ۱۲۵ هزار متر در اختیار ناشران قرار دارد تا همه مشتاقان کتاب و نشر فضای کافی برای بازدید و خرید در اختیار داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته تجربه فروش همزمان در سامانه مجازی نمایشگاه کتاب را داشتیم، تصریح کرد: ما اشتیاق زیادی را در بین مردم فرهنگ‌دوست کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب داریم که این موضوع به راحتی برای همه ممکن است امکان‌پذیر نباشد. بر همین اساس، این امر فراهم شده تا مردم در هر نقطه از کشور پهناور از کردستان زیبا، آذربایجان قهرمان، خلیج همیشه فارس، شمال و جنوب و مرکز کشور هر زمان اراده کنند، امکان خرید کتاب را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اولین خرید کتاب از سامانه مجازی از شهرستان بابل ساعت ۶ صبح انجام شده است، خاطر نشان کرد: آقای رمضانی گزارش دادند امسال بیش از توقع کتاب فروخته شده است. همچنین برنامه‌های متنوعی دیده شده ‌که امیدواریم مورد توجه کتاب دوستان قرار گیرد. 

اسماعیلی با اشاره به اینکه نمایشکاه کتاب ما تنها برای کتاب نیست، بلکه محفل ‌و جشنی برای همه دوستداران ایران سربلند است، گفت: ما نمایشگاه کتاب را بهانه‌ای برای مودت هرچه بیشتر بین هموطنان قرار دادیم ‌و اینجا خانه همه ایرانیان با هر سلیقه و گرایش است که امیدواریم خاطرات خوبی برای بازدیدکنندگان و افرادی که تحولات فرهنگی کشور را دنبال می‌کنند، رقم بخورد.

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از ۱۰۰ ناشر خارجی حضور دارند، تصریح کرد: از ناشران داخلی و خارجی تشکر می‌کنم. همچنین از وزیر فرهنگ تاجیکستان به خاطر قبول دعوت ‌و حضور در این نمایشگاه تقدیر ویژه ‌دارم. بنای دولت سیزدهم افزایش مراودات فرهنگی با کشورهای دوست و برادر است. تاجیکستان به عنوان حافظه تاریخی ایران است که حضور وزیر فرهنگ این کشور می‌تواند پیوند مهر و مودت بین دو کشور را بیشتر کند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.